رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507569

جنگ تیک تاک با ترامپ

ساعت 24 -پس از دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت معامله با تیک‌تاک، این شرکت تهدید به اقدام حقوقی کرده و گفته از همه ابزارها و راه حل‌های موجود استفاده خواهد کرد تا با این حکم، قانون زیر پا گذاشته نشود.این شرکت گفته است از فرمان رئیس جمهوری آمریکا در این مورد"حیرت" کرده است.

تیک تاک
dir="RTL">دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرمانی دستور داده بود شرکت‌هایی که با تیک‌تاک طرف معامله هستند ظرف ۴۵ روز به این کار خاتمه دهند. آقای ترامپ گفته بود آمریکا "باید برای حفظ امنیت ملی علیه مالک تیک‌تاک اقدامی جدی انجام دهد."شرکت "بایت دنس" مالک تیک‌تاک می‌گوید در یک سال گذشته سعی کرده با دولت آمریکا با "حسن نیت" تعامل کند.

بی بی سی نوشت : تیک تاک این اتهام را که تحت کنترل دولت چین است یا اطلاعات کاربران را در اختیار دولت می گذارد رد می کند.آقای ترامپ پنجشنبه شب ممنوعیت مشابهی را برای معامله با "وی چت"، اپلیکیشن پیام‌رسان، اعلام کرد. وی‌چت متعلق به شرکت چینی "تنسنت" است.

دونالد ترامپ چه گفت؟

ترامپ از هر دو اپلیکیشن "تیک تاک" و "وی چت" به عنوان "تهدید" نام برده و گفته است: "انتشار اپلیکیشن‌های موبایل ساخت و تحت مالکیت شرکت‌های جمهوری خلق چین تهدیدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است."او همچنین گفته "باید گام‌های تازه‌ای برای مقابله با وضعیت اضطراری فناوری ارتباطات و اطلاعات و زنجیره عرضه خدمات" برداشته شود.

آقای ترامپ گفت تیک‌تاک با جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند به دولت چین امکان ردگیری کارمندان دولت آمریکا یا اخاذی یا جاسوسی از شرکت‌ها را بدهد و بر اساس گزارش‌ها، تیک تاک خبرهای حساس سیاسی مثل تظاهرات هنگ کنگ و رفتار پکن با مسلمانان اویغور را سانسور می‌کند.به گفته آقای ترامپ وزارت امنیت داخلی، اداره امنیت حمل و نقل (ناظر بر امنیت فرودگاه‌ها) و نیروهای مسلح آمریکا، استفاده از تیک‌تاک در تلفن‌های دولتی را منع کرده‌اند.

تیک‌تاک چیست؟

این اپلیکیشن که ماهانه حدود ۸۰ میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد در سال‌های اخیر محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین افراد زیر ۲۰ سال پیدا کرده است.از تیک‌تاک برای اشتراک ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای که اغلب شامل لب‌خوانی آهنگ، نمایش های کمدی و ترفندهای تصویری است استفاده می‌شود.این ویدئوها را همه می‌توانند ببینند، کلیه حساب ها علنی هستند هر چند می‌توان آنها را از برخی لحاظ خصوصی کرد.تیک‌تاک امکان ارسال پیام خصوصی را هم می‌دهد که فقط شامل "دوستان" می‌شود.

گفته می‌شود این اپلیکیشن ماهانه حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان دارد و بزرگترین بازار آن در آمریکا و هند بوده است.همانطور که آقای ترامپ در دستور خود اشاره کرد، هند قبلا تیک‌تاک و سایر اپلیکیشن های چینی را مسدود کرده است.استرالیا که شرکت‌های هواوی و زی‌تی‌ای چین را از فعالیت در خاک خود منع کرده درحال بررسی ممنوع کردن تیک‌تاک است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها