رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507578

آبرامز و سربازانی بدنام در اپوزیسیون جعلی

ساعت 24 - دو هفته مانده به یارگیری آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به امید تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، کاخ سفید شاهد یک تغییر مهم در جابجایی مهره‌های ضد ایرانی بود؛ «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران رفت تا «الیوت آبرامز» جایش را بگیرد؛ اما این دو در تندروی علیه جمهوری اسلامی تفاوتی ندارند؛ پس چه عاملی این تغییر را رقم زد؟

dir="RTL">برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران رفت تا الیوت آبرامز جایش را بگیرد؛ استناد به ایران‌ستیز بودن هوک به معنای اعتدالگرا بودن آبرامز نیست؛ دستکم هر دو ضد برجام، قائل به فشار حداکثری، تحریم و براندازی هستند اما در یک مورد، تفاوت بسیار مهم دارند؛ در ماهیت مخالفان براندازی که هر کدام از این دو رویشان حساب کرده است .به گزارش ایرنا لوبلاگ در این گزارش می نویسد: سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) رضا پهلوی را تأمین مالی می کند. او روابطی طولانی با لابی صهیونیستی در آمریکا دارد؛ شامل رابطه با «شلدون آدلسون» کازینودار میلیاردر جمهوری خواهی که گفته است آمریکا باید ایران را بمباران اتمی کند. رضا پهلوی همچنین از اسرائیل برای آنچه «برقراری دموکراسی در ایران» می خواند، طلب کمک کرده است. لوبلاگ سپس به چرخش یکباره و حمایت ناگهانی رسانه هایی مانند صدای آمریکا و رادیو فردا به ویژه مصاحبه های «ستاره درخشش» اشاره می کند که در حال ترسیم چهره «رهبر اپوزیسیون» از رضا پهلوی هستند.

لوبلاگ ارتباط الیوت آبرامز و مایکل لدین دو چهره ضد ایرانی را نیز با تشکیلات رضا پهلوی از همین رهگذر روشن می کند و می نویسد که این دو سیاست ترامپ را درباره ایران تأیید و پشتیبانی می کنند. لوبلاگ چنین نتیجه می گیرد که آبرامز روی اپوزیسیونی جعلی به سرکردگی رضا پهلوی در ایران حساب کرده؛ کسی که از سازمان سیا پول می گیرد، با معتقدان به ضرورت بمباران اتمی ایران دوستی دارد و با اسرائیل قرار است در ایران دموکراسی سازی کند

آبرامز روی جریانی حساب کرده که لیدرش از سیا پول و از اسرائیل مشورت می گیرد و مشکلی با بمباران اتمی ایران ندارد با همه اینها امیدوار است که مردم ایران را به خود جذب کند و رضا پهلوی و تشکیلاتش به آبرامز تکیه کرده؛ کسی که به «مهندس جنگ عراق» معروف است و برایش اشغال خونبار کشورها مایه افتخار است.آبرامز که در زمان حاضر نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلاست، در حالی جانشین هوک شده که چند روز پیش در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت که همچنان روی برنامه براندازی «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا «سخت کار می‌کند».وی با حفظ سمت قرار است مسؤول گروه اقدام علیه ایران باشد و کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را ادامه دهد. آبرامز اکنون به طور همزمان مسؤول دو ابتکار مهم در سیاست خارجی ترامپ شده که هیچ کدام از آنها به پیروزی قابل توجهی که کاخ سفید انتظارش را داشت، منجر نشده است؛ یک جنگ‌طلب بدنام و حامی جوخه‌های ترور در آمریکای لاتین است که کارنامه سیاهی در دروغگویی و اقدامات جنایتکارانه در قبال کشورها از گواتمالا گرفته تا عراق، دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها