رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507626

آشنایی با جدیدترین روش کلاهبرداری دلالان خودرو

ساعت 24-در این گزارش به شیوه جدید کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش خودرو در بازار پرداخته‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، خرید و فروش خودرو به شیوه‌های مختلفی در جامعه انجام می‌شود که یکی از راه‌های آن، انجام معامله با نمایشگاه داران خودرو است.

از آن جا که قیمت خودروها در کارخانه‌ها با نرخ فروش آن‌ها در بازار متفاوت است، به تبع آن قیمت انواع خودروهای فروشی در نمایشگاه‌های مختلف نیز با هم تفاوت دارد.

در این بین نیز افراد طمعکار و سودجو برای کسب منافع بیشتر و دریافتی بیش از نرخ فروش خودرو، اقدام به انجام برخی کارهای نامشروع می‌کنند.

در تازه‌ترین اقدام این افراد مشاهده شده که خودرویی سالم تحویل نمایشگاه دار شده و سپس به پارکینگی که آشنای نمایشگاه دار معرفی کرده، منتقل شده است. این خودرو قبل از رفتن به نمایشگاه کارشناسی شده و از لحاظ بدنه هم برگه کارشناسی برای آن تهیه شده است. پس از توافق خریدار با نمایشگاه دار، طرفین به دفترخانه رفته و پس از انجام صحبت‌های معمول، معامله خرید و فروش خودرو صورت گرفته است، اما چند ساعت پس از تحویل خودرو توسط خریدار، مشاهده شده که در زمان روشن شدن وسیله نقلیه؛ از آن دود آبی رنگ خارج می‌شود.

از آنجایی که خودرو سالم معالمه شده بود، برای فرد خریدار این سوال پیش آمد که علت خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز خودرو چیست؟، این فرد جوانب مختلف را بررسی کرد و در نهایت متوجه شد که به جای بنزین در باک خودرو روغن سوخته موتور وجود دارد و علت خارج شدن دود آبی رنگ نیز همین امر است.

در این وضعیت وقتی که خریدار برای فسخ قرارداد به نمایشگاه دار مراجعه می‌کند، با برخورد متفاوت او مواجه شده و در پاسخ خواسته‌اش با تقاضای دریافت غرامت از سوی نمایشگاه دار مواجه می‌شود.

نمایشگاه دار از خریدار خودرو، برای قبول فسخ قرارداد، تقاضای پرداخت غرامت ۸۰ میلیون ریالی می‌کند که در نهایت با چانه زدن، این مبلغ به ۱۰ میلیون ریال کاهش پیدا می‌کند و با پرداخت وجهی به غیر از وجه کمیسیون قرارداد، معامله فسخ می‌شود.

هدف ما در این گزارش این است که به خریداران خودرو هشدار دهیم تا مبادا در دام برخی از افراد سودجو که فقط به فکر منافع خود هستند، بیفتند.

اگرچه در تمامی اصناف احتمال سوءاستفاده و تخلف وجود دارد، لذا مسئولان اتحادیه‌ها و همچنین مسئولان نیروی انتظامی به خصوص پلیس آگاهی باید به موضوع ورود کنند تا شاهد کلاهبرداری‌های این چنینی نباشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها