رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507850

سه نفر از فعالان محیط زیستی در اولویت عفو | احتمال عفو وجود دارد؟

ساعت 24-یک حقوقدان درباره احتمال عفو فعالان محیط زیستی گفت: سام رجبی، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی از جمله افرادی هستند که ۶ سال حبس دارند و در اولویت عفو هستند.

در آخرین عفو زندانیان که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر اجرا شده، به گفته سخنگوی قوه قضائیه محکومان امنیتی به‌خصوص محکومان پرونده محیط زیست هم مشمول بخشش خواهند شد.

اسماعیلی در ارتباط با تقاضای برخی در ارتباط با مورد عفو قرارگرفتن محکومان محیط‌ زیستی به مناسبت عید غدیر، یادآور شد: این امکان برای همه مجرمان و محکومان است و بستگی به نحوه رفتار محکومان در حبس دارد. در عفو گذشته یک نفر از آنها مورد عفو قرار گرفت و در دوره‌های گذشته، محکومان امنیتی کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند و معمولا برای آنها پیشنهاد عفو نمی‌شد اما در دوره جدید به محکومان امنیتی مانند سایر محکومان نگاه می‌شود.

«محمدحسین آقاسی»، حقوقدان در همین زمینه گفت: من وکیل سام رجبی بودم اما رئیس دادگاه موافقت نکرد من وکالتم را ادامه بدهم و این را به وکیلی ارجاع دادند که مورد تائید قوه قضائیه است. عفو صورت گرفته در روزهای پایانی سال ۹۸ بوده که عبدالرضا کوهپایه یکی از فعالان محیط ‌زیستی بود که به ۴ سال حبس محکوم شد، او از زندان آزاد شد و صحبت سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با عبدالرضا کوهپایه است و پس از آن، دیگر کسی مورد عفو قرار نگرفته و خبر عفو اخیر هم به هیچ‌کس، ابلاغ نشده است. البته به موکلین ما گفته‌اند، ممکن است در دایره این عفو قرار گیرند اما هنوز نه اجرا شده و نه اسامی اعلام شده است.

او در ادامه بیان کرد: سه نفر از محیط زیستی‌ها از نظر مدت تحمل حبس شرایط عفو دارند ولی بعید می‌دانم که به آن‌ها عفو داده شود نه به این علت که شرایط لازم را ندارند بلکه به علت مسائل دیگر احتمالا عفو به این زودی به این افراد، داده نخواهد شد. نسبت به فعالان محیط زیستی دیدگاه مثبت وجود ندارد که به آنها عفوی داده شود.

آقاسی گفت: سام رجبی، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی از جمله افرادی هستند که شش سال حبس دارند و در اولویت عفو قرار دارند.

برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها