رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507863

بازی با استقلال، آخرین فرصت قلعه‌نویی/ زیر پای ژنرال خالی شد

ساعت 24-بردن استقلال چند روز پس از شکست در لیگ برتر اتفاق خوبی برای سپاهان خواهد بود و بعد از آن با وجود پرسپولیس و تراکتور در بین تیم‌های حاضر در نیمه نهایی باید اشاره کرد کار قهرمانی در جام حذفی سخت تر از هر سال دیگری است و باید دید سپاهان که حالا عزم خودش را برای جام دیگر جزم کرده در این رقابت‌ها چه نتایجی کسب خواهد کرد.

در شرایطی که سپاهان اوضاع خوبی ندارد، دو گزینه جدی هم خود را نزدیک به نیمکت این تیم می‌دانند.

به گزارش ایلنا، سپاهان در حالی خودش را آماده مصاف روز دوشنبه مقابل استقلال می‌کند که نتایج اخیر این تیم و شرایطی که در جدول برایشان پیش آمده نشان می‌دهد این تیم حال و روز خوبی ندارد و پس از اینکه شانس قهرمانی خیلی زودتر از حد تصور برای این تیم از دست رفت، حالا با سقوط به رتبه پنجم جدول کسب سهمیه از مسیر لیگ برتر هم برای این تیم بسیار دشوار شده و از همین رو اعتراض هواداران این تیم هم به اوج رسیده است.

سپاهان در دیدارهای اخیر خود علاوه بر تساوی مقابل سایپا و پارس جم، شکست مقابل تراکتور، استقلال و نساجی را هم تجربه کرد تا 3 پله در جدول سقوط کند و در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل امید اندکی برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم بالای جدول داشته باشد.

فشاری که روی سرمربی و بازیکنان این تیم به حدی است که هفته گذشته و در آستانه دیدار حساس با استقلال، کار قلعه‌نویی به حمله عصبی و بستری شدن در بیمارستان کشید و نتوانست در دیدار با آبی‌ها روی نیمکت تیمش باشد و پس از آن مقابل نساجی هم با وجود حملات متعدد نتوانستند دروازه حریف را باز کرده و شاگردان فکری روی تک گل محمد میری به برتری رسیدند.

لیگ برای سپاهان از دست رفت

سپاهان در حال حاضر در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارد و این رتبه فقط به واسطه تفاضل گل بهتر با شهر خودروی رتبه ششمی در اختیار این تیم قرار گرفته است و این برای تیمی که تا چند هفته قبل نزدیک ترین تعقیب کننده پرسپولیس بود و خودش را مدعی قهرمانی می‌دانست اتفاق خوبی نیست.

در این میان عده ای از هواداران سپاهان هم بعد از شکست مقابل نساجی به زمین باغ فردوس (محل تمرینات سپاهان) رفته و اعتراض خود را به گوش کادرفنی و بازیکنان رساندند و خواهان جدایی امیر قلعه‌نوی شدند. هرچند تعداد این افراد زیاد نبود ولی همین موضوع به خودی خود نشان از تغییر وضعیت امیر در اصفهان نسبت به 2 سال قبل دارد که فشار همین هواداران او را از ذوب آهن به سپاهان برد.

بعد از اینکه لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته از دست رفت این انتظار از سپاهان وجود داشت که در فصل جدید یک جام بیاورد و حالا لیگ برتر به بدترین شکل ممکن برای طلایی پوشان پیش می‌رود و از همین رو عده‌ای خواهان جدایی قلعه‌نویی حتی پیش از پایان فصل شده اند.

دو آلترناتیو برای نیمکت سپاهان؛ محرم تنها گزینه نیست

این روزها نام محرم نویدکیا نزدیک نیمکت سپاهان شنیده می‌شود و حتی گفته شده که قول و قرارهایی هم با برخی اعضای هیات مدیره گذاشته و از همین رو حضورش برای فصل بعد را قطعی می‌دانند.

محرم نویدکیا پیش از این در 2 مقطع دیگر هم گزینه نیمکت سپاهان بود ولی هر بار به نوعی با اطلاع رسانی در این موضوع و تکذیب حضورش در تیم علاوه بر اینکه آرامش را به کادرفنی بر می‌گرداند، اجازه سو استفاده از نامش را هم از برخی جریانات علیه سپاهان می‌گرفت ولی سکوت او در این 2 ماهی که نامش کنار سپاهان شنیده می‌شود خودش به تقویت شایعات کمک کرده و از این رو به نظر می‌رسد واقعاً صحبت حضورش در سپاهان جدی است.

با این وجود نویدکیا تنها گزینه مورد نظر نیمکت سپاهان در صورت کنار رفتن امیر قلعه‌نویی نیست. شاید عجیب باشد ولی عده‌ای در تلاش هستند تا لوکا بوناچیچ را به سپاهان ببرند و سرمربی کنونی ذوب آهن روی نیمکت تیم همشهری بنشیند.

از اصفهان خبر می‌رسد شخصی که مقدمات حضور بوناچیچ در اصفهان و ذوب آهن را فراهم کرده به او توصیه کرده قراردادش را تا پایان فصل با این تیم امضا کند و قرارداد طولانی مدت تر نبندد چرا که شانس نشستن روی نیمکت سپاهان احتمالاً برایش فراهم خواهد شد.

باشگاه ذوب آهن هم که از عملکرد لوکا در چند هفته حضورش روی نیمکت این تیم رضایت دارد پیشنهاد تمدید قرارداد به او داد ولی با پاسخ منفی او روبرو شد و همه چیز را به پایان فصل موکول کرد و مسئولان باشگاه هم که دیدند ظاهراً ماجرا جدی است و با توجه به فرصت کم آماده سازی بین دو فصل اگر سرمربی خود را از دست بدهند به مشکل می‌خورند، رحمان رضایی را به عنوان مدیر فنی جذب کردند که در واقع او گزینه سرمربیگری فصل آینده این تیم است و به این دلیل به اصفهان رفته که تا پیش از پایان فصل با شرایط تیم آشنایی پیدا کند.

برای همین دومین سناریوی نوشته شده برای نیمکت دو تیم اصفهانی، رفتن لوکا به سپاهان و سرمربیگری رحمان در ذوب آهن است.

بوناچیچ با وجود اینکه در چند فصل اخیر حضورش در ایران نتایج خوبی کسب نکرده ولی دوران حضورش در سپاهان موفق بوده و با صعود به فینال رقابت‌های آسیایی همراه بوده است. ضمن اینکه او در ذوب آهن هم عملکرد خوبی داشته و بعد از چند بازی که با اشتباهات فاحش داوری نتیجه لازم کسب نشد، برد مقابل پرسپولیس این تیم را از خط سقوط تا حد زیادی نجات داده است.

جام حذفی، آخرین فرصت

جدایی قلعه‌نویی از سپاهان در پایان فصل قطعی نشده و هنوز هم در هیات مدیره افرادی خواهان ادامه همکاری با او برای فصل سوم هستند. فاصله کم آماده سازی بین دو فصل باعث شده اکثر باشگاه‌ها در این فصل قید تغییر سرمربی را بزنند و این موضوع در سپاهان هم صادق است ولی اگر نتایج کسب شده در پایان فصل مناسب نباشد فضای ملتهب اصفهان کار را برای ماندن قلعه‌نویی سخت می‌کند و خودش هم عادت به ماندن در چنین شرایطی ندارد.

از همین رو تمرکز حال حاضر طلایی پوشان روی بازی روز دوشنبه مقابل استقلال و صعود به نیمه نهایی جام حذفی است و پس از آن رسیدن به فینال و بالا بردن جام قهرمانی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های این تیم باشد.

از حق نگذریم سپاهان از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشته ولی تعداد زیاد مصدومان و غایبین در کنار بدشانسی‌ها و فرصت‌سوزی‌ها نتایج بدی برای این تیم رقم زده و کارش را در رقابت با سایر مدعیان سخت کرده است.

بردن استقلال چند روز پس از شکست در لیگ برتر اتفاق خوبی برای سپاهان خواهد بود و بعد از آن با وجود پرسپولیس و تراکتور در بین تیم‌های حاضر در نیمه نهایی باید اشاره کرد کار قهرمانی در جام حذفی سخت تر از هر سال دیگری است و باید دید سپاهان که حالا عزم خودش را برای جام دیگر جزم کرده در این رقابت‌ها چه نتایجی کسب خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها