رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507932

هدف نهایی ترامپ از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

ساعت24-یک عضو ارشد اندیشکده ای آمریکایی با بیان اینکه آمریکا می داند تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نخواهد شد، گفت که دولت ترامپ قصد دارد با دست آویز قرار دادن عدم تمدید این تحریم، از ابزار بازگردانی تحریم ها علیه ایران در توافق هسته ای استفاده کرده و موجب از بین رفتن این توافق شود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ایلان گلدنبرگ عضو ارشد اندیشکده مرکز امنیت نوین آمریکا در گفت و گو با هیل درباره موضع دولت ترامپ راجع به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: دولت دونالد ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) می داند که تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نخواهد شد و بیش از هر چیزی، این محرکی خواهد شد برایشان تا ابزار بازگردانی دوباره تحریم ها (در توافق هسته ای) را فعال کرده و هر آنچه از برجام(توافق هسته ای) مانده است را از بین ببرند.


با این وجود، گلدنبرگ می گوید که قطعنامه شورای امنیت مربوط به توافق هسته ای "بخشی اصلی ساختار(این توافق) بوده و هر آنچه از برجام باقی مانده است را زنده نگه می دارد".

گلدنبرگ ادامه داد: اگر آن را در هم بشکنید، ممکن است موجب فرو ریختن کل توافق شوید. هیچ کسی واقعا نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد. موضع دولت آمریکا این است که لغو شدن تحریم تسلیحاتی کاملا غیر قابل قبول است. اما موضع اصلی شان این است که ما می خواهیم برجام را از بین ببریم و می خواهیم از آن به این منظور استفاده کنیم.

اظهارات گلدنبرگ در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا اخیرا با ارائه پیش نویس قطعنامه ای در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، قصد دارد با اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل رای مثبت اعضای آن را برای تمدید ین تحریم جلب کند.

دولت آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از ابزار بازگردانی تحریم های در این توافق برای بازگردانی تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها