رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508084

ماجراجویی تازه یوونتوس با پیرلوی افسانه ای

ساعت 24 -شنبه گذشته یوونتوس سر خط خبرهای فوتبال (دست‌کم در ایتالیا) را به خود اختصاص داد. زمانی که باشگاه اعلام کرد مائوریتسیو ساری را اخراج کرده و بجای او آندره‌آ پیرلو سرمربی تیم شده است؛ مردی بدون سابقه مربی‌گری در رزومه کاری.

dir="RTL">پیرلو که به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش در باشگاه‌های آث میلان، اینتر میلان و یوونتوس بارها در سر خط خبرها قرار گرفته بود، در حالی مربی یوونتوس شد که هنوز آخرین تز دوره مربی‌گری خود را ارائه نداده تا مدرکش را بگیرد.پیرلو؟ واقعا؟ مردی که بخش نهم کتاب زندگی‌نامه‌اش را با این جملات آغاز کرده است: "من حتی یک پول سیاه هم روی این که سرمربی شوم، شرط نخواهم بست. این شغل برایم جذاب نیست. خیلی نگرانی با خودش دارد...."پیشنهادی که پیرلو ۱۰ روز قبل از آن قبول کرده بود تا سرمربی تیم زیر ۲۳ سال باشگاه شود (شغلی بدون فشار) یک داستان بود و هدایت کریستیانو رونالدو و دیگر ستاره‌های یووه، داستانی دیگر.بله ما به غافلگیر شدن از سوی پیرلو عادت داریم. اما مردی که لقبش "استاد" است می‌تواند به متعجب کردن ما در دوران مربی‌گیری مثل زمانی که بازیکن بود، ادامه دهد؟

چرا پیرلو؟

پس از این که یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۷ به رئال مادرید باخت، اوضاع باشگاه کمی بهم ریخت.باشگاه کریستیانو رونالدو را جذب کرد تا برند خود در جهان را تقویت کند، اما تیم مکس الگری در فصل ۱۹-۲۰۱۸ حتی خسته‌کننده‌تر از قبل هم بود.یووه ساری را به خدمت گرفت اما تیم نه تنها کسالت‌آور باقی ماند بلکه دیگر روحیه جنگندگی هم نداشت.آندره‌آ آنیلی، رئیس باشگاه احساس کرد باید ریسک کند. به نظر او آوردن آنتونیو کونته ریسکی بود که جواب داده بود، الگری هم گرچه مربی منفور میلان بود، اما حتی آمدن او به یووه هم شور و شعف بیشتری ایجاد کرده بود.بنابراین شاید پیرلو، استاد سابق میلان و اسطوره یووه، بتواند روح یوونتوس را به این تیم بازگرداند و آن را دوباره به همان تیم جذاب سابق تبدیل کند.

مشکلات بر سر راه پیرلو

از پایین آوردن متوسط سن بازیکنان گرفته تا مشکل خط میانی که فاقد بازیکنی (مثل خود پیرلو) است که بتواند توپ را به رونالدو برساند. ولی فشار اصلی روی خط دفاعی است.کریستیانو رونالدو و پائولو دیبالا، مهاجمان یوونتوس عالی هستند و به این دو نفر باید دیان کولوسوسکی جوان را هم اضافه کرد که قرار است از پارما راهی یوونتوس شود.در خط دفاع آن‌ها ماتیاس دلیخت، یکی از بهترین مدافعان جوان کنونی دنیا را در اختیار دارند. یووه همچنین دو بازیکن کارکشته دارد که به گفته مورینیو باید دفاع کردن در فوتبال را در دانشگاه هاروارد درس دهند. یووه همچنین مریه دمیرال، افتخار خط دفاعی تیم ملی ترکیه را هم دارد.پست‌ مشکل‌ساز، دفاع‌های کناری هستند و از آن مهم‌تر خط هافبک (پستی که خود پیرلو در آن درخشان بود). در این پست است که یوونتوس نیاز به توجه و نظر پیرلو دارد تا توازن تیم برقرار شود.اما قبل از تمام این مسائل پیرلو باید کاری کند که یوونتوس یک بار دیگر از فوتبال لذت ببرد. یووه در فصل گذشته زیر نظر ساری دورانی طولانی، کسالت‌آور و در مجموع سخت را گذراند.آن‌ها باید از فوتبال لذت ببرند، مثل کاری که لیورپول می‌کند، مثل کاری که چند فصلی است رئال مادرید انجام می‌دهد و شاید و فقط شاید بتوانند چند عنوانی هم ببرند.

بی بی سی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها