رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508144

پای مافیا به مجلس باز شد /مافیای خودرو علیه مدرس خیابانی جلسه داشتند یا در زندان هستند؟ /هیات نظارت به جدال نمایندگان ورود کرد

ساعت24-حواشی اظهارنظرها درباره وزیر پیشنهادی وزارت صمت دست از سر جلسه امروز مجلس برنداشت و دامنه جدال‌ها به میان پارلمان نشینان هم کشیده شد.

حواشی جلسه علنی امروز مجلس تنها به بررسی صلاحیت «حسین مدرس خیابانی» ختم نشد و بعد از طوفان انتقاد بهارستانی به دولت و وزیر پیشنهادی دامنه اختلافات به میان صندلی نمایندگان هم کشیده شد و حتی پای هیات نظارت هم به میان آمد.

«مافیا» این واژه‌ای بود که امروز از سوی موافقان و مخالفان «خیابانی» مطرح می‌شد یکی می‌گفت وزیر نمی‌تواند با مافیا برخورد کند و دیگری می‌گفت مافیا نمی‌خواهد مدرس خیابانی رای بیاورد. همین موضوع موجب شد تا جدالی لفظی میان دو نماینده تربت حیدریه و ساری شد.

ابتدا محسن زنگنه در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت: با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مخالفان رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت امروز انقلابی‌ترین و مومنانه‌ترین جلسه رأی اعتماد به وزیر را برگزار کردند. مخالفان به هیچ عنوان مباحث شخصی، خانوادگی و یا حتی افتراء را تشریح نکردند اما متأسفانه برخی از افراد در دفاع از وزیر پیشنهادی گفتند که مافیای فولاد و خودرو به دنبال مدیریت نماینده‌ها هستند تا به مدرس خیابانی رأی ندهند.

او ادامه داد: برخی از رسانه‌ها نیز تیتر زدند که مخالفان وزیر پیشنهادی صمت مافیا را مدیریت می‌کند، این در حالی است که مخالفان نه تنها مافیا را نمی‌شناسند و با آنها تماسی نداشتند بلکه بر اساس شناخت و بررسی عملکرد و وضعیت جامعه مخالفت خود را اعلام کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مباحث تخصصی و آرای نمایندگان گاهی به موضوعاتی که در شأن نمایندگان مجلس یازدهم نیست، منسوب می‌شود لذا آقای بابایی باید مصاحبه خود را با رسانه‌ها اصلاح کند و رسانه‌ها به احترام ۱۴۰رأی مخالف این اظهارات را منتشر کنند.

صحبت‌های زنگنه که تمام شد این‌بار نوبت به علی بابایی رسید تا پاسخ بدهد و او نیز در تذکری خطاب به زنگنه گفت: لطفا کمی سعه صدر داشته باشید، بنده نگفتم مجلس زیر چتر مافیا است، مدرس خیابانی مافیای خودرو نبود، بلکه مافیای خودرو افرادی هستند که در حال حاضر در زندان بسر می برند. از آنها بپرسید دیشب با چه کسانی جلسه داشته اند؟

او ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مجلس براساس قانون حق اظهارنظر دارم ، بنده نمی توانم چون شما مخالف وزیر هستید، بنده هم مخالف باشم، چرا که براساس مدارک و مستندات اظهارنظر کرده و پای آن ایستاده ام و به آقای زنگنه ثابت خواهم کرد که افرادی در دوره قبل با ایجاد مافیای خودرو و فولاد و بکارگیری بازنشستگان چه کار انجام دادند.

بابایی گفت: از آقای زنگنه می خواهم کمی سعه صدر داشته باشند و بدانند اگر نماینده ای اظهارنظر می کند، حتما دلیلی دارد. همچنین از ریاست مجلس درخواست می کنم تا جلسه ای برای ارائه مستندات بنده به ایشان برگزار کنند تا در مواردی دیگر دچار چنین اشتباهاتی نشود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز که در غیاب قالیباف ریاست مجلس را به عهده داشت در مقام رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خطاب نماینده ساری گفت: ما در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حتما مستندات را از شما دریافت می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها