رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508279

آخرین تقلاهای آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

ساعت 24-نماینده آمریکا در سازمان ملل در صفحه توییترش با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از پیش نویس قطعنامه ای که از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه شده، دفاع کرد.

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در دفاع از قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: آمریکا امروز پیش نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید تحریم تسلیحاتی فعلی در زمینه فروش جنگ افزارهای معمولی به ایران ارائه کرد.

کرافت با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: این قطعنامه اقدامی ساده و روشن، منطبق با عقل سلیم است که از سوی کشورهای خاورمیانه درخواست شده است؛ آن ها بیش از همه از حمایت ایران از ترویسم و هرج و مرج آسیب دیده اند. شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند از این رفتار چشم پوشی کرده و برای ایران برای تسلیحات پیشرفته دسترسی ایجاد کند.

وی در ادامه مطرح کرد: از تمامی اعضای شورای امنیت می خواهم نسبت به اهمیت اجازه دادن به انقضای این تحریم تسلیحاتی هوشیار باشند. هدف شورای امنیت سازمان ملل پیشبرد صلح و امنیت است. عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تمسخر این مسئولیت خواهد بود.



اظهارات کرافت در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید این تحریم شده است.

علاوه بر این آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از مکانیسم موجود در این توافق برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

گزارش هایی که منابع مختلف به نقل از دیپلمات ها ارائه کرده اند، حاکی از آن است که آمریکا نخواهد توانست حمایت و حداقل رای لازم برای تصویب قطعنامه اش علیه ایران را به دست آورد.

پیش نویس این قطعنامه به زودی در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها