رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508345

حدس و گمان‌هایی پیرامون آغاز موج دوم کرونا در آلمان

اعت 24 - آمار مبتلایان به کرونا در آلمان رکورد جدیدی را شکسته است. شیوع بیشتر کرونا با بازگشت گردش‌گران آلمانی از خارج نیز ارتباط دارد. در برخی از کشورهای اروپایی مثل اسپانیا و فرانسه از آغاز موج دوم کرونا صحبت می‌شود.

آلمان در فهرست کشورهای کرونایی که توسط دانشگاه جانز هاپکینز ارائه شده در رده ۱۹، فرانسه در رده ۱۷ و اسپانیا در رده ۱۶ قرار گرفته‌اند. اما آنچه که نگرانی مقامات آلمانی را بیشتر کرده رشد سریع کرونا در چند روز اخیر بوده است که با بازگشت گردش‌گران آلمانی از کشورهای کرونازده ارتباط دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان برای نخستین بار در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۴۵ نفر رسیده است. مقامات آلمانی گفتند این رقم نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به بالاترین سطح رسیده و می‌تواند به موج جدید کرونا منجر شود.روند شیوع بیماری کووید-۱۹ نشان می‌دهد که در ماه ژوئن موارد تازه به ابتلا به ویروس کرونا در آلمان روزانه حدود ۲۰۰ نفر بوده و از ۵۰۰ نفر فراتر نرفته است و برای نخستین بار اواسط ژوئیه از مرز ۵۰۰ نفر گذشت.بر اساس گزارش روز چهارشنبه (۲۲ مرداد) ۱۲ اوت موسسه تحقیقاتی روبرت کخ در شبانه‌روز گذشته ۱۴۴۵ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این بالاترین رقم مبتلایان در آلمان از سه ماه گذشته تاکنون (از اول ماه مه تا امروز) محسوب می‌شود.

موسسه تحقیقاتی روبرت کخ از مردم خواسته است مقررات بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک صورت را رعایت کنند در غیر این صورت مقررات و محدودیت‌های کرونایی دوباره وضع خواهند شد.کارل لاوترباخ، کارشناس حزب سوسیال دمکرات آلمان حتی از شروع موج دوم کرونا خبر داده ولی ینس اشپان گفته است که اگرچه او هم خطر و تهدید موج جدید کرونا را می‌بیند اما مراکز درمانی آلمان قادرند از عهده کرونا برآیند.وزیر بهداشت بار دیگر بر لزوم زدن ماسک، رعایت مقررات بهداشتی، شستن دست‌ها و همچنین حفظ فاصله اجتماعی تاکید کرده است.

بالارفتن آمار مبتلایان به کرونا در آلمان از جمله با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت گردش‌گران آلمانی از خارج ارتباط دارد.آلمان به شهروندان خود توصیه کرده است که از سفر غیرضروری به نقاط قرمز در اسپانیا و از جمله باسک پرهیز کنند.شیوع کرونا در فرانسه هم سرعت گرفته و در شبانهروز گذشته شمارمبتلایان به ویروس کرونا از مرز دو هزار و ۵۰۰ نفر گذشت.

ایتالیا نیز به عنوان یکی از مقصدهای سفر آلمانی‌ها با بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند و درباره موج جدید کرونا در این کشور هشدار داده می‌شود.

حدود یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان از میان کسانی هستند که بعد از مسافرت و استراحت در خارج به کشورشان بازگشته‌اند.مقامات آلمانی هنوز صراحتا از موج دوم کرونا صحبت نمی‌کنند و فقط گفتند وضعیت کرونا در این کشور جدی است اما هنوز وخیم نیست. آنهاهمچنین هشدار دادند که این اوضاع می‌تواند به سرعت تغییر پیدا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها