رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508430

عضو هیئت مدیره سازمان بورس: سیگنال فروشی جرم است/ کمیته فضای مجازی در بورس تشکیل شد

ساعت24-عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار سیگنال فروشی جرم تلقی می شود.

سید مهدی سدیدی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: متأسفانه بعضی کانال‌های تلگرامی از فضای بازار سرمایه سو استفاده کرده و اقداماتی در معرفی برخی سهام انجام می‌دهند که فاقد پشتوانه علمی، تحلیلی و تخصصی است.

وی اظهارداشت: طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم خواهدشد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر واژه سیگنال را در فضای مجازی جستجو کنید خواهید دید بالای سه هزار کانال و گروه به اسم سیگنال ثبت شده که یک اتفاق تلخی است. حتی در سایت‌های خبری نیز مشاهده می‌شود در سطح ضعیفی این کار را بدون داشتن تخصص و مجوز لازم انجام می‌دهند.

سدیدی بیان داشت: ظرفیت قانونی برای برخورد با این نوع موارد و مسائل در کشور وجود دارد و سازمان هم اقدام کرده است. شرکت بورس نیز به تازگی کمیته جانبی تحت عنوان «کمیته فضای مجازی» تشکیل داده است.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وظیفه دستگاه ناظر و تنظیم کننده، صیانت از بازار سرمایه است.

وی همچنین افزود: بازار سرمایه در سال‌های ۸۵،۸۹،۹۲،۹۵،۹۷ و ۹۹ رشد جدی را تجربه کرده است. جدا از این در طول کمتر از ۱۸۰ روز کاری شاخص بازار سرمایه از ۵۰۰ هزار واحد به دو میلیون واحد رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها