رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508434

لزوم استفاده از ابزارهای تشویقی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات

ساعت24-مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: راهکار سازمان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات استفاده از ابزارهای تشویقی است.

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری اظهار داشت: مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که با همدلی میان بخش‌های مختلف و افزایش اختیارات سازمان، نیل به اهداف تعیین شده در قوانین بالادستی و همچنین اهداف کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تسهیل شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه یکی از امتیازات سازمان توسعه تجارت ایران، وجود نیروی کارشناسی متخصص و متعهد به عنوان یک سازمان جوان و رو به رشد است، افزود: راهکار سازمان برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، ورود به بازار، انعقاد قرارداد، بیمه و ضمانت صادرات، هزینه‌های رقابت و ماندگاری، لجستیک و حمل و نقل صادراتی و در نهایت بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تشویقی است.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌های همکار در تجارت خارجی کشور می‌خواهیم با استفاده از نظرات جامعه صادرکنندگان و استماع نظرات ایشان، راهکارهای کارشناسی در خصوص رفع مشکلات صادرات را اجرایی کنند.

قمری با بیان اینکه جامعه صادرکنندگان را مجموعه‌ای خدوم، متعهد و با کارنامه مثبت دانست اظهار داشت: لازم است میان اکثریت صادرکنندگان و معدودی صادرکننده‌نما تفاوت قائل شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها