رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508462

احتمال شکست قطعنامه آمریکا علیه ایران قوت گرفت

ساعت24-خبرنگار وال‌استریت ژورنال خبر داد که شنیده‌ها از دیپلمات‌های اروپایی حاکی از آن است که انتظار می‌رود تا پایان امروز، آمریکا نهایتا یک یا حداکثر دو رای در حمایت از پیش نویش قطعنامه خود در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بدست آورد.

این در حالی است که پامپئو دقایقی پیش مدعی شد که آمریکا هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا بتواند تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را تمدید کند.

رأی‌گیری مجازی در شورای امنیت بر سر قطعنامه آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از بامداد امروز آغاز شده است.

خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داده مهلت این رأی‌گیری تا ساعت ۱۷:۳۰ عصر جمعه به وقت محلی است. نتیجه این رأی‌گیری اندکی بعد در یک جلسه شورا اعلام خواهد شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده است.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که از روز ۱۸ اکتبر منقضی خواهد شد قرار گرفته است.

انقضای این تحریم‌ها یکی از مفاد توافق هسته‌ای برجام است و آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها