رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508477

واکنش ترامپ به ادعاها درباره توقیف نفتکش‌های ایرانی

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعاهای مربوط به توقیف ۴ محموله سوخت ایران اظهارنظر کرد و گفت که این محموله‌ها به شهر هیوستون منتقل می‌شوند.

laquo;دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری روز جمعه درباره مسائل مختلف از جمله مسائل پیرامون ایران اظهار نظر کرد.

واکنش به درخواست پوتین درباره ایران

ترامپ در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان گفت: «هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. شنیده‌ام که چنین چیزی وجود ندارد ولی هنوز چیزی گفته نشده است.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرده که مسکو کاملاً به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام یا توافق هسته‌ای ایران) پایبند است.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در همین خصوص در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، درخواست برگزاری یک نشست آنلاین با حضور سران ۵ عضو دائمی شورای امنیت و همچنین سران آلمان و ایران را مطرح کرد. هدف این نشست جلوگیری از تقابل‌های غیرضرور در شورای امنیت و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.»

رئیس‌جمهور روسیه این ادعا را در حالی مطرح کرد که وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای امروز جمعه مدعی شده ۴ محموله سوخت ایران را در مسیر انتقال به ونزوئلا توقیف کرده است.

واکنش به توقیف ادعایی محموله سوخت ایران

وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه مدعی شده این ۴ نفتکش، حامل ۱.۱۱۶ میلیون بشکه نفت خام بوده که «با کمک‌ شرکای خارجی» توقیف شده‌اند و اکنون در اختیار آمریکا است.

این ادعا قبل از وزارت دادگستری آمریکا توسط روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» مطرح شد و این روزنامه نوشت چهار کشتی مذکور به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال انتقال به سمت شهر «هیوستون» ( در ایالت تگزاس) هستند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز جمعه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد با محموله‌های توقیف‌شده چه کاری انجام دهد گفت: «به زودی این را اعلام خواهیم کرد.»

ترامپ در ادامه گفت: «۴ نفتکش هستند. عازم هیوستون هستند.قرار نیست آنها (ایران) این کار را انجام دهند. قرار نیست ایران این کار را انجام دهد. به همین خاطر ما این کار را کردیم و نفتکش‌ها را توقیف کردیم. در حال انتقال این نفتکش‌ها به هیوستون هستیم.»

توافق رژیم صهیونیستی و امارات

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد طرف‌های دیگری به توافق امارات و رژیم صهیونیستی ملحق خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «[توافق اسرائیل-امارات] توافق فوق‌العاده‌ای بود که آدم‌های مستعدی که با من کار می‌کنند به آن دست پیدا کردند. این توافق در سراسر دنیا مورد تحسین قرار گرفته است. »

وی اضافه کرد: «چیزی که شاهد آن خواهید بود، ملحق شدن کشورهای دیگر به این توافق است و صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد.»

او تصریح کرد: «جو بایدن حتی اسم این کشورهایی که دارم درباره آنها حرف می‌زنم را هم نمی‌داند.»

وی توافقی که مدعی است به واسطه عملکرد او بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برقرار شده است را در برابر برجام قرار داد و گفت: برجام یک توافق فاجعه بار و وحشتناک بود که توسط جو بایدن خواب آلود با ایران بسته شد.من به این نمایش وحشت خاتمه دادم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنها ۱۵۰ میلیارد دلار پول که ۱.۸ میلیارد دلار آن پول نقد بود برای هیچ چیزی به ایران دادند. آنها هیچ چیزی از این توافق جز درد سر به دست نیاوردند.

ترامپ با این ادعا که توافق امارات و رژیم صهیونیستی باعث صلح در خاورمیانه خواهد شد و کشورهای دیگری هم به آن ملحق می‌شوند، با تمسخر قرار دادن بایدن گفت او حتی نمی‌داند درباره چه کشوری صحبت می‌کنیم.

روز گذشته واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که هیأتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات راهی ابوظبی می‌شود.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها