رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508480

فریب دختران به بهانه استخدام پرستار کودک

ساعت 24-کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی به تازگی موفق به دستگیری مجرمی شدند که با درج آگاهی استخدام پرستار برای نگهداری از فرزند در فضای مجازی، اقدام به اغفال دختران جوان جویای کار می کرد. وی سپس قربانیان را به بهانه مصاحبه برای شروع کار به خانه خود می کشاند و از آنان سوءاستفاده می کرد .

متهم برای اینکه محل سکونتش توسط قربانیان شناسایی نشود از آنها می خواست قسمتی از مسیر را خودشان بیایند و بقیه راه را هم وی به دنبال آنها می رفت. آخرین قربانی وی دختر جوانی است که برای کار از شهرستان راهی تهران شده بود و به دنبال مشاهده آگهی این فرد در فضای مجازی به دام این فرد شیطان صفت افتاد.
سردار علیرضا لطفی – رئیس پلیس آگاهی تهران - با بیان این مطلب گفت: کارشناسان آموزش همگانی پلیس آگاهی تهران، بارها در جلسات آموزشی که برای بانوان در مساجد و سرای محلات و مدارس برگزار می کنند در خصوص هوشیاری و احتیاط در مواجهه با آگهی های استخدامی در فضای مجازی و همچنین پیشنهاد ازدواج هشدارهای لازم را به شهروندان داده اند اما متأسفانه بی توجهی به پیام های هشداری پلیس باعث شده تا این فضای پیچیده و پر رمز و راز همچنان از بین زنان و دختران جوان قربانی بگیرد .لازم است تا خانم ها به منظور پیشگیری از بزه دیدگی به این نکات توجه داشته باشند:
- درج آگهی در یک سایت شناخته شده به معنی اطمینان صد درصدی به فرد آگهی دهنده و ادعای مطرح شده در آگهی نیست.
- به هیچ وجه برای ملاقات های کاری با افراد در مکان های ناآشنا به تنهایی مراجعه نکنید و حتماً به همراه یک فرد مورد اعتماد مراجعه کرده و نزدیکان خود را در جریان این ملاقات قرار دهید .
- با توجه به اینکه بسیاری از افراد سودجو در فضای مجازی به دنبال قربانیان خود می گردند لازم است تا زنان و دختران جوان به سادگی به آگهی هایی که به دنبال استخدام زنان و دختران هستند اعتماد نکنند .
- به یاد داشته باشید پشت هرپیشنهاد ملاقات خصوصی در خانه یا محل کار(خارج از ساعت اداری ) احتمال آزار و اذیت وجود دارد .
-در پایان به عنوان رئیس پلیس آگاهی پایتخت به مجرمین یادآور می شوم : به هر طریقی که افکار مجرمانه خود را در جامعه عملی نمایند پلیس با رصد اقدامات آنان در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری شان اقدام خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها