رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508507

ادعای تازه قرقاش در مورد تعلیق طرح الحاق

ساعت 24-وزیر مشاور در امور خارجه امارات تاکید کرد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی طرح الحاق کرانه باختری را برای مدتی طولانی به تاخیر انداخت.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مصاحبه باراک رافید، گزارشگر اسرائیلی در با پایگاه "آکسیوس" گفت: ما تلاش می‌کنیم معامله عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا کنیم. امضای توافق یک گام نمادین نیست. امیدوارم که این توافق همکاری میان دو طرف در زمینه‌های کشاورزی، امنیت غذایی، امنیت سایبری، گردشگری، تکنولوژی، تجارت و بازگشایی سفارتخانه‌ها را محقق کند.

وی گفت: ما درباره یک روند کند و تدریجی صحبت نمی‌کنیم. بخش‌هایی وجود دارد که می‌خواهیم با اسرائیل آن را ارتقا ببخشیم. گروه‌هایی هستند که برای همکاری تلاش می‌کنند. گردشگران اسرائیلی به زودی می‌توانند به امارات سفر کنند.

قرقاش گفت: رسیدن به توافق با اسرائیل "نقطه عطف مهمی" در روابط تل آویو با اعراب است. پیشتر شاهد مراحلی بودیم که موفقیت کمتری داشت.

قرقاش درباره تعلیق طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت: سیاست اسرائیل را نمی‌فهمم بسیار پیچیده است اما این توافق یک تعهد سه‌جانبه است. ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم و امیدواریم آمریکا و اسرائیل نیز به آن عمل کنند. به عقیده من زمان زیادی به دست آورده‌ایم. فکر نمی‌کنم تعلیق طرح الحاق کوتاه‌مدت باشد.

وی گفت: تعلیق طرح الحاق فرصتی برای احیای مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است. ما به تشویق فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای بازگشت به میز مذاکرات ادامه می‌دهیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها