رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508509

واکنش روسیه به شکست آمریکا در شورای امنیت

ساعت 24-نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به شکست اقدام آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، آن را اقدامی بی پایه و اساس تلقی کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان ملل در پیامی توییتری درباره شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با حمایت ۲ کشور، ۲ رای منفی و ۱۱ رای ممتنع مواجه شد. آمریکا به طور کلی از نتیجه با خبر بود اما تصمیم گرفت که قطعنامه اش را اعمال کند. رویکرد ایدئولوژیک می تواند یک کشور را در وضعیت ناخوشایندی قرار دهد.

اولیانوف در پیام دیگری تاکید کرد: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد. واقعا قابل پیش بینی بود. این اقدام بی پایه و اساس بود. کسانی که در این باره ابراز نگرانی می کنند نباید آن را بیش از حد مبالغه آمیز نشان دهند. فقط بخاطر داشته باشید: هیچ تحریم تسلیحاتی ای پیش از سال ۲۰۱۰ وجود نداشت و هیچ اتفاق فاجعه باری نیفتاد. اکنون نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان با تصویب قطعنامه‌ای برای ادامه این تحریم‌ها مخالفت کرد.

آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش‌نویس این قطعنامه رأی موافق و چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند. در این رأی‌گیری بقیه اعضای شورای امنیت رأی ممتنع دادند و بدین ترتیب پیش‌نویس آمریکا رد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها