رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508532

چرا فرانسه به قطعنامه آمریکا رای ممتنع داد؟

ساعت 24- هیات فرانسه در سازمان ملل در بیانیه‌ای دلایل رای ممتنع این کشور به قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را برشمرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیات فرانسه در سازمان ملل، هیات این کشور پس از صدور رای ممتنع برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران در بیانیه‌ای بر پایبندی فرانسه نسبت به توافق هسته‌ای تاکید کرد و نوشت: فرانسه بر تعهدش نسبت به حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پشتیبان قانونی این توافق بود، دوباره تاکید می‌کند.

فرانسه در این بیانیه درباره رای ممتنعش گفت: فرانسه به دلیل این که این قطعنامه دربرگیرنده پاسخی مناسب برای چالش‌های ناشی از به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران نیست و به نظر نمی‌رسد که موجب گسترش امنیت و ثبات منطقه شود و از آنجا که نمی‌تواند حمایت شورای امنیت را جلب کند و مبنایی قانع کننده برای همکاری در راستای رسیدن به اتفاق نظر ندارد، به آن رای ممتنع داد.

این بیانیه علاوه بر این مطرح می کند: راهنمای ما همچنان هدف احترام به اختیار و تمامیت شورای امنیت و حفظ ثبات و امنیت منطقه و مقررات عدم اشاعه تسلحات هسته‌ای است. باید از بازه زمانی پیش از پایان یافتن تاریخ محدودیت‌ها برای بررسی تمام گزینه های دیپلماتیک با حسن نیت بهره مند شد.

بر اساس این گزارش، این بیانیه در پی این مطرح می شود که شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ۲ رای مثبت، ۲ رای منفی و ۱۱ رای ممتنع با شکست مواجه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها