رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508547

بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی شکست در شورای امنیت

ساعت 24-نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای با تلقی شکست قطعنامه این کشور به عنوان از کار افتادگی و منفعل بودن شورای امنیت مدعی شد آمریکا حق دارد از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیات آمریکا در سازمان ملل، کلی کرفت نماینده این کشور در سازمان ملل در پی شکست قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در بیانیه ای با بیان این که آمریکا با وجود چراغ سبز دادن اکثریت اعضای شورای امنیت به خرید و فروش انواع تسلیحات معمولی، احساس بیزاری می‌کند تا شگفت‌زدگی ادعا کرد: شکست امروز شورای امنیت نه کمکی به صلح و نه کمکی به امنیت خواهد کرد. بلکه موجب شدت بیشتری درگیری و ایجاد ناامنی خواهد شد.

کرفت در ادامه مطرح کرد: شکست این قطعنامه به طور بی نقصی وضعیت از کار افتاده و منفعل شورای امنیت را در برابر خطرات رو به افزایش ترسیم کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران مدعی شد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا کاملا حق دارد از مکانیسم بازگردانی مقررات قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند. آمریکا در روزهای آتی وعده‌اش برای متوقف نشدن در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را عملی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات کرفت در پی این مطرح می شود که قطعنامه آمریکا در شورای امنیت با ۲ رای منفی، ۲ رای مثبت و ۱۱ رای ممتنع با شکست مواجه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها