رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508552

اقدامات تشکیلات خودگردان علیه توافق امارات و اسرائیل

ساعت24- سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: رهبری فلسطین از طریق سازمان ملل و شورای امنیت راه‌های قانونی برای مبارزه با توافق صلح امارات و اسرائیل را پیش خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد، توافق امارات و اسرائیل هرگز موجب توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نخواهد شد و گام‌های جدی برای دستیابی به یک صلح عادلانه را رقم نخواهد زد.

ابوردینه در ادامه افزود، امارات هیچ رایزنی یا توافق سیاسی با طرف فلسطینی در خصوص این اقدام انجام نداده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این اقدام امارات روند الحاق را متوقف خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد، این امر صحیح نیست، چرا که طرح الحاق کرانه باختری در سایه اشغالگری رژیم صهیونیستی به قوت خود باقی است.

ابوردینه همچنین عنوان داشت: کسانی هستند که به دام "معامله قرن" و "کنفرانس بحرین" افتاده‌اند و کسانی نیز به دام تبلیغات اخیر امارات افتاده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع خود نسبت به توافق امارات و اسرائیل گفت: این اقدام امارات مردود و غیر الزام‌آور است چرا که مسائل را پیچیده‌تر خواهد کرد به ویژه اینکه دولت اسرائیل اخیرا از زبان "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که طرح الحاق به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت، اقدام امارات هیچگونه مشروعیتی به اسرائیل نخواهد داد و آنچه در حال انجام است با طرح ابتکاری کشورهای عربی، قطعنامه ۱۵۱۵ شورای امنیت مغایرت دارد که اراضی فلسطین را در مرز ۱۹۶۷ اراضی اشغالی می‌داند.

ابوردینه ادامه داد، اگر اسرائیل و امارات به دنبال دستیابی به راه‌حلی برای صلح هستند، باید این مسأله از طریق رام‌الله، رهبری فلسطین و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان انجام شود، چرا که به غیر از آن همچنان به عنوان هدیه‌ای برای بنیامین نتانیاهو خواهد بود تا به اشغالگری بیشتر فلسطین بپردازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها