رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508562

۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ مدیران متخلف بانک‌های ناسالم تغییر کردند

ساعت24-همتی با تشریح ۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، از تغییر مدیران متخلف بانکهای ناسالم و تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار خبر داد.

عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت: سامان دهی بانکهای ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک ها / کاهش شدید اتکای بانک های ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.

تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.
ادغام بانک ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.
تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، ساماندهی اضافه برداشت بانک ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک ها به ارائه وثیقه.
اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک ها با هدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی والزام بانکها به افزایش سرمایه از طریق تجدیدارزیابی دارایی ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.
وضع مقرات جدید در تراکنش های بانکی: تفکیک حساب های تجاری ازحسابهای اشخاص/محدودیت درتراکنشهای اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حسابهای تجاری/معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش ها و مبادلات چک های تضمینی برای مقابله با پولشویی.
تدوین وابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها