رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508575

پیش‌بینی مرگ 200 هزار آمریکایی در اثر کرونا

ساعت24-مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور ظرف حدود دو هفته آینده شاهد رسیدن آمار قربانیان ویروس کرونا به 200 هزار نفر خواهد بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا درخصوص ادامه روند صعودی مرگ‌ومیر در اثر کرونا در این کشور هشدار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این مرکز پیش‌بینی کرد تا روز کارگر (اولین دوشنبه ماه سپتامبر-اوایل شهریور) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

«رونالد فریکر» استاد آمار دانشگاه «ویرجینیا تک» آمریکا در این باره گفت: «شمار قربانیان کووید-۱۹ ممکن است از تعداد واقعی کمتر باشد یا این‌که همه‌گیری آن موجب افزایش انواع دیگر از مرگ‌ومیر شود. احتمالاً هردو فرض تا حدی درست هستند».

فریکر افزود: «فارغ از دلیل مرگ‌ومیر‌ها، از زمان شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، میزان موارد مرگ افزایش یافته است و این مسئله هنوز تمام نشده است».

این پیش‌بینی‌ها در حالی انجام می‌شود که ایالات مختلف به‌شدت با افزایش آمار ابتلا به این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. روز پنجشنبه آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت.

علی‌رغم سیر صعودی میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در آمریکا، دولت این کشور اصرار دارد مدارس هرچه زودتر بازگشایی شوند. تا کنون مدارس چند ایالت مورد بازگشایی قرار گرفته‌اند و نتیجه آن، قرنطینه بیش از ۲۰۰۰ آموزگار و دانش‌آموز بوده است. تنها در ایالت ویرجینیا ۱۱۰۰ دانش‌آموز پس از حضور در کلاس‌های درس مجبور به ورود به قرنطینه شده‌اند.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۵.۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرز شیوع این بیماری جهان مبدل شده است. همچنین بیش از ۱۷۱ هزار نفر در این کشور قربانی کووید-۱۹ شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها