رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508585

"ایلان ماسک" رسما به عنوان مخترع شناخته شد

ساعت24-نام "ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیرعامل شرکتهای تسلا و اسپیس ایکس و یکی از کارآفرینان برتر و ثروتمندترین افراد دنیا به طور رسمی به عنوان مخترع ثبت شد.

به گزارش آی ای، بیش از یک سال است که شرکت تسلا یکی پس از دیگری موفقیت ها را در می نوردد و سرانجام با ثبت حق اختراع ویژگی "Smart Summon" که به معنای واقعی کلمه بسیاری از مردم را تحت الشعاع قرار می دهد، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.

ویژگی "Smart Summon" به گونه ای طراحی شده است که در آن، خودرو به صورت خودران از حالت پارک به پیش راننده یا یک محل که راننده معین کرده است، می آید و به اطراف آگاه است و می تواند در صورت لزوم متوقف شود. البته راننده هنوز هم مسئولیت خودروی خود را بر عهده دارد و باید همواره بر آن و بر محیط اطراف آن نظارت داشته باشد و در معرض دید وی باشد، زیرا ممکن است همه موانع را تشخیص ندهد.

درخواست ثبت این اختراع ۱۱ فوریه سال گذشته ثبت شده بوده و به تازگی در ۱۳ اوت سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

این ویژگی در حق ثبت اختراع چنین توضیح داده شده است: به عنوان مثال، یک کاربر با مشخص کردن محل مورد نظر خود روی نقشه گرافیکی رابط کاربری(انداختن پین در محل مقصد)، شروع می کند. به عبارت دیگر، کاربر با تعیین یک موقعیت به عنوان مکان مقصد، خودرو را به محل مورد نظر خود احضار می کند.

این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا حداکثر از فاصله ۶۰ متری با خودرو و تا زمانی که خودرو در معرض دید راننده باشد، خودروی تسلای خود را احضار کند و بنابراین خودروهای تسلا قادر به رسیدن به مکانی هستند که توسط کاربر مشخص شده است و به سادگی به سمت وی حرکت می کنند.

البته هنوز بحث هایی در مورد اینکه آیا این ویژگی کاملاً عاری از اشکال است یا خیر، وجود دارد.

اختراعات ثبت شده اخیر حاوی نام ۱۸ نفر از شهرهای مختلف کالیفرنیا به عنوان مخترع است که یکی از نام های غیر منتظره در این فهرست نام "ایلان ماسک" است. در حالی که به نظر می رسد افکار و ایده های وی در پشت تحقق بسیاری از امکانات کنونی خودروهای تسلا باشد، اما تاکنون نام وی به شکل مستقل به عنوان یک مخترع ثبت نشده بود.

این ویژگی آینده نگرانه در حال حاضر برای خودروهای تسلا مدل S، مدل X و مدل ۳ در دسترس است و مسلما مردم انتظار دارند که تسلا ویژگی "Smart Summon" را در آینده روی مدل های بیشتری نصب کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها