رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508591

آغاز شنبه های بدون زباله در شمال تهران

ساعت 24 -معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه یک گفت: شنبه های بدون پسماند با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی بین شهروندان و تفکیک پسماند خشک از مبداء از اول شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، مانی جعفریان با بیان مطلب فوق گفت: در راستای اجرای طرح کاپ(کاهش پسماند)، شنبه های بدون پسماند با هدف آموزش های شهروندی و مشارکت افراد در حفظ محیط زیست شهری، ارتقاء بهره وری در زمینه خدمات رسانی شهری و مدیریت بهینه بهداشت از شنبه اول شهریور ماه سال جاری در محلات شمال تهران اجرا می شود.

او گفت: با اجرای این طرح آموزشگران بازیافت در محلات ۲۷ گانه شمال تهران حضور و در مراکز اداری، تجاری، مسکونی در در خصوص تفکیک از مبدا و شنبه ها بدون پسماند خشک آموزش های لازم را به شهروندان ارائه می کنند..

جعفریان با اشاره به اینکه اجرای طرح «شنبه بدون پسماند» با این هدف صورت می گیرد که در یک روز از هفته، پسماندهای خشک تفکیک شده با حداکثر ظرفیت و با مکانیزم های تشویقی جمع آوری شوند اضافه کرد: در شنبه های بدون پسماند از شهروندان خواسته شده پسماند خشک خود را روزهای شنبه ساعت ۸ صبح در بیرون از خانه قرار دهند تا نیروهای خدمات شهری پسماند شهرداری منطقه یک نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند..

وی افزود: در این طرح نیروهای خدمات شهری پسماند با ماشین های ملودی در سطح نواحی حرکت کرده و اقدام به جمع آوری پسماندها از در خانه خواهند کرد.

معاون شهردارمنطقه یک خاطرنشان کرد: اگر شهروندان با ابعاد محیط زیستی تولید حجم بالای زباله و هزینه های گزافی که این امر به شهر تحمیل می کند آگاه شوند، حتما در اجرای طرح همکاری و مشارکت خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها