رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512145

برای صادرات شیرخشک و لبنیات باید عوارض پرداخت شود

ساعت 24-دبیر ستاد تنظیم بازارگفت: ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده است نسبت به تعیین عوارض برای صادرات شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند، ضمن اینکه به کره ارز 4200 تومانی تعلق نمی گیرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کلامی » افزود: مدتهاست کره از فهرست دریافت ارزچهار هزار و ۲۰۰ تومانی واردات خارج شده است، اما با توجه به اینکه ذخایر کره وارداتی با این ارز در کشور وجود داشت، نظارت کافی و کامل بر توزیع این ذخایر با قیمت‌های متعارف و متناسب با ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی انجام شد.

وی اضافه کرد: اکنون با پایان ذخایر کره با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، تاثیر تغییرارز مبنای واردات بر بازار روشن شده و ستاد تنظیم بازار سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده تا به فوریت نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند .

به گفته کلامی با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار توضیح داد: این تصمیم با توجه به تاثیرپذیری بازار شیر و لبنیات کشور از تقاضای صادرات شیرخشک و خامه اتخاذ شده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان مکلف است نسبت به تعیین سقف قیمت کره داخلی اقدام و گزارش آن را برای طی مرحل تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال کند .

وی در پاسخ به این سووال که آیا خبر ممنوعیت ورود کره به کشور واقعیت دارد یا خیر؟ گفت: واردات کره به کشور ممنوع نیست و این تغییر قیمتی، همان طور که اشاره شد، تحت تاثیر تغییر ارز مبنای واردات از چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها