رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512702

چهره‌های سرشناسی که درگیر پرونده‌های جنایی شدند

ساعت 24-از کریستین براندوی بازیگر تا اسنوپ‌داگ خواننده و ویلیام اس‌باروز نویسنده، چهره‌های مشهور دنیای هنر گاهی پایشان به پرونده‌های جنایی باز می‌شود.

همین چند روز پیش خبر قتل یک نفر با شلیک گلوله سروصدای زیادی به پا کرد. قاتل یکی از چهره‌های سینمایی بود که با نام ک.الف در رسانه‌ها معرفی شد.

اینجا بیشتر بخوانید: کارگردان سینمای ایران، به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد

به همین بهانه نمونه‌هایی از چهره‌های مشهور دنیای هنر را که پایشان به پرونده‌های جنایی باز شده است، مرور می‌کنیم.

کریستین پسر مارلون براندو

کریستین یکی از ۱۱ فرزند مارلون براندو و پرحاشیه‌ترین‌شان بود. او از کودکی وارد دنیای سینما شد و در فیلم‌هایی چون «زندگی پنهان همسر آمریکایی» جلوی دوربین رفت. او چند فیلم هم با نام مستعار گری براون بازی کرد.

البته بازیگری برای پسر یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینما چندان شهرتی به ارمغان نیاورد و بیشتر شهرتش را مدیون کشتن نامزد خواهرش بود. براندو سال ۱۹۹۰ در خانه پدرش به شلیک گلوله داگ درولت را به قتل رساند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره این جنایت، او به دلیل بدرفتاری درولت با خواهرش دست به این کار زد. کریستین براندو مدعی شده بود که قصد کشتن درولت را نداشت و می‌خواست او را بترساند.

این چهره جنجالی دنیای سینما عمر کوتاهی هم داشت و سال ۲۰۰۸ بر اثر عفونت تنفسی در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

ویلیام اس‌باروز و قتل همسر

ویلیام اس‌باروز نویسنده سرشناس آمریکایی است که با کتاب‌هایی نظیر «کریسمس‌گردی» در ایران شناخته می‌شود. همانطور که در معرفی کتاب «کریسمس‌گردی‌» آمده، دست او به خون جوآن ولمر همسر دومش آلوده بود.

در یادداشت پشت جلد این کتاب می‌خوانیم‌: «ویلیام سوارد باروز که بود؟ بزرگ‌ترین رقیب مارکی دو ساد در بدنامی میان خیل نویسندگان؟ تبهکار و قاتلی که همسرش را در مکزیک کشت و به مراکش گریخت؟ یا آن‌گونه که نورمن میلر او را می‌خواند، نابغه‌ای در ادبیات؟»

باروز در مکزیک با شلیک گلوله همسرش را به قتل رساند. او هنگام تحقیقات درباره این قتل اظهارات ضد و نقیضی داشت. یکبار گفته بود که در مستی و هنگام بازی به سر همسرش شلیک کرده است. جای دیگر می‌گوید، هنگام نشان دادن اسلحه به دوستانش ناگهان از دستش افتاده و گلوله شلیک شده و به همسرش خورده است.

اسنوپ‌داگ رپر پرحاشیه

این خواننده جنجالی رپ سال ۱۹۹۳ در یک پرونده جنایی به همکاری در قتل متهم شد. ماجرا از قتل عضو یکی از گروه‌های رقیب این خواننده آغاز شد و بادیگارد اسنوپ‌داگ مضنون اصلی و متهم به شلیک منجر به مرگ بود. اسنوپ‌داگ هم متهم شده بود که در هنگام جنایت همراه و راننده ماشین بوده است.

البته در نهایت پس از به نتیجه نرسیدن تحقیقات و نبود مدارک کافی اسنوپ‌داگ و بادیگاردش هر دو در دادگاه از اتهام قتل و مشارکت در قتل تبرئه شدند. این خواننده که پیش از به شهرت رسیدن چند باری پایش به زندان باز شده بود، نزدیک به ۳ سال درگیر این پرونده بود.

جانی لویس یکی از «فرزندان آشوب»

جانی لویس از بازیگران سریال «فرزندان آشوب/ Sons of Anarchy» بود که پس از ارتکاب به قتل بارها به دلیل درگیری و خشونت کارش به دادگاه کشیده بود.

او از جمله هنرمندانی بود که عمر کوتاه و جنجالی دارند. او هنگام مرگ در سال ۲۰۱۲ فقط ۲۹ سال داشت.

پلیس جسد این بازیگر را در ورودی منزل صاحبخانه‌اش پیدا کرد. البته مشخص شد که او پیش از مرگ صاحبخانه‌ ۸۱ ساله و گربه‌اش را به قتل رسانده است. این بازیگر سابقه مصرف مواد مخدر هم داشت اما پس از کالبدشکافی مشخص شد که هنگام ارتکاب به جنایت چیزی مصرف نکرده بود.

علت مرگ او سقوط از بالای پشت بام یک خانه تشخیص داده شد، هر چند مشخص نیست که او با پرت کردن خودش از بالای ساختمان دست به خودکشی زد یا هنگام فرار سقوط کرد.

خطر از بیخ گوش مارک والبرگ گذشت

مارک والبرگ بازیگر نامدار سینمای جهان اگر شانس نمی‌آورد اکنون در دسته قاتلان جای داشت و احتمالا هیچگاه به این جایگاه نمی‌رسید. او در ۱۶ سالگی به جرم اقدام به قتل دادگاهی شد. او در آن دوران به دلیل حمله به یک مرد ویتنامی به نام جانی ترین ۴۵ روز را در زندان گذراند.

او در آن ماجرا مرد بیچاره به حد مرگ کتک زد و متهم بود که باعث کور شدن یکی از چشم‌های او شده است. البته با اظهارات ترین جرم والبرگ سبک‌تر شد چرا که او اعلام کرد بینایی‌ چشمش را بر اثر عوارض جنگ کم کم از دست داده است.

کلودین لانژه و قتلی که پایان زندگی هنریش شد

کلودین لانژه خواننده و بازیگر سرشناس فرانسوی در سال ۱۹۷۶ به قتل ورزشکار مشهوری به نام اسپایدر سابیش متهم شد.

در دوره تحقیق درباره این قتل بر اثر سهل‌انگاری بسیاری از مدارک غیرقابل‌ استناد شد و در نهایت لانژه از اتهام قتل عمد تبرئه و به دلیل قتل غیرعمد به مدت کوتاهی زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.

گرچه لانژه با خوش‌شانسی از اتهام قتل عمد فرار کرد اما در نهایت این ماجرا نقطه پایانی بر زندگی حرفه‌ای و هنری او شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها