رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512760

کاهش تقاضای جهانی نفت به سطح سال ۲۰۱۳

ساعت 24 - بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی متوسط تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ را بار دیگر کاهش داد و تاکید کرد که روند بهبود شرایط اقتصادی جهان به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا کندتر از برآوردهای پیشین خواهد بود.

dir="RTL">آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود در مورد تحولات بازار جهانی نفت که روز سه‌شنبه منتشر شد، برآورد کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ با کاهش روزانه ۸.۴ میلیون بشکه به ۹۱.۷ میلیون بشکه می‌رسد که نزدیک به تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۳ است. آژانس در گزارش ماه اوت خود این افت روزانه را ۸.۱ میلیون بشکه پیش‌بینی کرده بود.این نهاد بین‌المللی همچنین تصریح کرده که بهبود شرایط اقتصادی جهان ماه‌ها طول خواهد کشید؛ به طوری که بعید است مصرف برخی از بخش‌ها از جمله شرکت‌ها هواپیمایی هواپیمایی حتی در سال آینده میلادی نیز به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا بازگردد. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز روز دوشنبه پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را با ۴۰۰ هزار بشکه کاهش به متوسط ​​۹۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نیز هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ با کاهش روزانه ۸.۳ میلیون بشکه‌ای به ۹۳.۱ میلیون بشکه در روز برسد. قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت از ابتدای سال تا کنون به دلیل کاهش تقاضا حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۴۰ دلار در جریان معاملات روز سه‌شنبه رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها