رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512827

جزئیات تفاهمات جدید اربیل و بغداد

ساعت24-سخنگوی دولت بغداد اعلام کرد، نخست وزیر عراق در سفر اخیرش به اقلیم کردستان پیرامون بودجه، نفت، گذرگاهها و دیگر مشکلات موجود میان بغداد و اربیل به تفاهماتی رسیده است.

به گزارش شفق نیوز، احمد ملال طلال، سخنگوی دولت بغداد در نشست خبری گفت، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفرش به اقلیم کردستان به دنبال حل مسائل و گسترش تفاهم بود و در دیدارش با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان بودجه سال ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار داد که نقطه آغازین حل اختلافات و مشکلات در همه مسائل است.

وی گفت، الکاظمی در این سفر موضوع گذرگاهها، نفت، سهم اقلیم کردستان از نفت و تحویل آن به بغداد را مورد بررسی قرار داد و نتایج این بررسی‌ها در بودجه ۲۰۲۱ مشخص خواهد شد.

ملا طلال پیرامون تغییراتی که الکاظمی در برخی از مناصب دولتی انجام داده هم گفت، این تغییرات مطابق با قانون اساسی است و برخی از شخصیت‌ها برای مدیریت مناصب خود متخصص هستند.

وی افزود: نمی‌دانیم چرا فراکسیون‌های سیاسی به این تغییرات اعتراض دارند در حالی که می‌دانند به صورت قانونی انجام شده و این حق نخست وزیر است که شخصیت مناسبی را برای پست‌ها تعیین کند.

در ارتباط با موضوع بنادر عراق بخصوص بندر فاو نیز ملا طلال گفت، نخست وزیر در جلسه امروز دولت اظهار داشت که عراق دارای حق حاکمیت و قانونی بر بنادر کشور، به ویژه بندر بزرگ فاو است.

الکاظمی گفت، اهمال در اجرای پروژه بزرگ فاو از سوی دولت‌های سابق دلایل مشخصی ندارد و شاید عمدی در کار بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها