رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 512896

شش ویژگی جدید «آیاواس ۱۴» گوشیهای آیفون

ساعت 24 -اپل از دیروز سیستم‌ عامل آی‌اواس ۱۴ و آی‌پد اواس۱۴ را برای استفاده در گوشی‌های آیفون و آی‌پدها فعال کرده است.

آی فون
dir="RTL">سیستم‌ عامل جدید و به روز رسانی شده شامل ویژگی‌های جدید از جمله توانایی اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه اصلی گوشی (هوم) است. همچنین در سیستم‌عامل جدید آیفون، تمام اپلیکیشن‌ها می‌توانند در قالب بخش جدیدی با نام اپ لایبرری App Library گردآوری شوند و تغییراتی نیز در آی‌مسیج iMessage دیده می‌شود.در این مطلب شش ویژگی جدید سیستم‌عامل جدید آیفون توضیح داده می‌شود.

۱. در مکالمه‌های متنی افراد را تگ کنید

به روز رسانی‌های صورت گرفته در بخش اپلیکیشن پیام‌ها بیشتر روی مکالمه‌های گروهی در آی‌مسیج متمرکز است.در نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون، شما می‌توانید اگر در یک مکالمه متنی گروهی هستید، افراد را برای جلب توجه بیشتر تگ و در واقع منشن کنید و یا به طور مستقیم به پیام پاسخ دهید و یا یک زنجیره در مکالمه خود با فرد مورد نظرتان ایجاد کنید. به این صورت که تنها با یک حرکت می‌توانید تمام پیام‌های اضافی در مکالمه گروهی را به حالت محو درآورید و پیام‌های خود با یک شخص خاص را تنها مشاهده کنید. به این طریق تمرکز بهتری نسبت به این مکالمه خواهید داشت.تگ یا منشن کردن افراد به مانند سایر پیام‌رسان‌ها از طریق علامت @ به همراه نام او انجام می‌شود.

۲.مکالمه‌ای خاص را بالای پیام‌ها پین (سنجاق) کنید

پین کردن (سنجاق کردن) مکالمه‌ای خاص در بالای پیام‌ها به این معنی است که برای پیدا کردن مخاطب یا مخاطبین مورد علاقه خود دیگر نیاز ندارید در فهرست طولانی مخاطبان و یا مکالمه‌های گروهی پیمایش کنید.

۳. ترجمه به اپلیکیشن‌های آیفون اضافه شد

به جای استفاده از برنامه گوگل ترنسلیت (ترجمه گوگل) در گوشی آیفون خود، آی‌اواس ۱۴ دارای یک برنامه ترجمه است که به شما این امکان را می‌دهد که متن را ترجمه کنید و حتی زمانیکه با فردی غیر از زبان مادری خود مکالمه می‌کنید نیز این امکان برای ترجمه همزمان فراهم است. البته این برنامه تمام زبان‌ها را شامل نمی‌شود و در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، عربی، پرتغالی و روسیه پشتیبانی می‌کند.شما پس از باز کردن اپلیکیشن دو گزینه خواهید داشت. می‌توانید کلمه یا عبارتی که می‌خواهید ترجمه شود تایپ کنید یا بر روی شکل میکروفن در پایین صفحه ضربه بزنید تا صوت به متن ترجمه شده تبدیل شود. زمانیکه این کار را انجام دادید، اپلیکیشن حرفی را که بیان کردید به زبانی که انتخاب کردید ترجمه می‌کند.

۴. صفحه اصلی (هوم) با اپلیکیشن کتابخانه سازمان یافته‌تر می‌شود

آیا آرزو کرده بودید که آیفون شما برنامه‌ای کشویی مانند اندروید را داشته باشد؟ در سیستم‌عامل جدید چنین امکانی در اپلیکیشنی با نام کتابخانه App Library فراهم شده است.اپلیکیشن کتابخانه صفحه جدیدی است که درست در سمت راست آخرین صفحه اصلی شما قرار گرفته است. این برنامه به‌طور خودکار تمام برنامه‌های موجود در گوشی تلفن را در پوشه‌هایی مرتب می‌کند. هدف از این ویژگی این است که پیدا کردن همه برنامه‌های نصب شده در آیفون راحت‌تر شود. این امر همزمان با ویژگی دیگر و جدید صفحه اصلی است که این امکان را فراهم می‌کند، برنامه‌هایی را که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، پنهان کنید.

۵. ویجت‌ها، ظاهری جدید و مکانی تازه دارند

امکان جدید باز هم پیش از این در اندروید فراهم بود. با سیستم‌عامل جدید می‌توان ویجت‌ها را در صفحه اصلی داشت. ویجت‌ها داده‌های بیشتری را در خود دارند و در ابعاد مختلف قابل دسترس هستند.امکان دسترسی به ویجت‌ها از طریق تودی ویو Today View وجود دارد اما می‌توان ویجت‌هایی مانند اخبار یا آب و هوا را از این بخش خارج کرد و به صفحه اصلی برد. به این طریق اپلیکیشن‌ها به‌طور خودکار تغییر مکان می‌دهند تا جا برای ویجت‌های منتقل شده باز شود.

همچنین در این بخش با ویژگی دسته‌بندی هوشمند Smart Stack، آیفون شما می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی طبق زمان، مکان و نوع استفاده در لحظه ویجت‌های مورد نیاز را به صفحه اضافه کند تا کار آسانتر شود.

۶.قابلیت تصویر در تصویر اضافه شد

چند سالی است که آی‌پد قادر به پخش ویدئو در حالت تصویر در تصویر است و سرانجام امکان استفاده از حالت تصویر در تصویر برای آیفون نیز فراهم شد.در آخرین سیستم‌عامل آیفون می‌توانید ویدئوها را با قابلیت تصویر در تصویر همواره روی صفحه نگه دارید. بنابراین اگر به بخش‌های دیگر گوشی سر می‌زنید، می‌توانید ویدئوی در حال پخش را نیز در هر بخشی از صفحه که می‌خواهید قرار دهید و تماشا کنید. حتی می‌توانید ویدئو را پنهان کنید و تنها صدای آن را بشنوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها