رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513088

ادعای جدید ترامپ پس از دیدار با امیر کویت

ساعت 24-دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از دیدار با امیر کویت گفت که این کشور عربی بزودی به روند سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد پیوست.

روزنامه وال استریت ژورنال بامداد شنبه نوشت که «شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت پس از این دیدار که در واشنگتن انجام شد، با خبرنگاران صحبت نکرد و سفارت کویت نیز به درخواست این نشریه برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد.

ترامپ گفت: آنها همین الان اتاق بیضی کاخ سفید را ترک کردند. ما ملاقات خوبی با امیر داشتیم. فکر می‌کنم ما یکدیگر را خوب درک می‌کنیم.

وی افزود: آنها درباره بسیاری از تحولاتی که در خاورمیانه در حال رخ دادن است، بسیار هیجان‌زده هستند. آنها هیجان‌زده هستند که ما با دو کشور (امارات و بحرین) توافق امضا کردیم. فکر می‌کنم که آنها بزودی بخشی از آن خواهند شد.

این اظهارات در حالی است که کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد که ترامپ روز جمعه به امیر کویت برای تلاش‌هایش در حل مسأله محاصره قطر توسط همسایگان عربش، «نشان لیاقت» داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: میانجی‌گری خستگی‌ناپذیر وی برای حل مسائل خاورمیانه باعث کاهش شکاف‌ها در بحرانی‌ترین شرایط شده است.

امیر کویت چندی پیش برای معالجه پزشکی به آمریکا رفت.

امارات متحده عربی و بحرین سه‌شنبه گذشته با برپایی مراسمی در کاخ سفید، رسماً قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین برای امضای قرارداد سازش به کاخ سفید رفتند.

ترامپ سه‌شنبه گذشته به وقت محلی آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا عربستان نیز همچون امارات و بحرین روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد؟ گفت که با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی صحبت کرده و این مسأله «در زمان مناسب» انجام خواهد شد.
ترامپ همچنین اظهار کرد: «فکر می‌کنم، ۷ یا ۸ یا ۹ کشور دیگر نیز روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی خواهند کرد.»

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.
همچنین ائتلافی متشکل از حدود ۵۰ گروه آمریکایی سه‌شنبه گذشته در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها