رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513400

ستاره‌هایی که آنها را روی هوا زدند!

ساعت 24-های‌جک یا روی هوا زدن، در فوتبال روز دنیا یک پدیده عادی محسوب می‌شود و در فوتبال ما هم این اتفاق کم رخ نداده است.

فصل نقل و انتقالات در لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شده و تیم‌ها در تلاش هستند تا با بازیکنان مورد نظرشان به توافق برسند و در مقابل عذر نفراتی را بخواهند که سودی برایشان ندارند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که این روزها در فوتبال ایران باعث جذابیت در بین علاقه‌مندان به این رشته پرطرفدار شده، پدیده‌ای به نام «های‌جک» است. این پدیده در شرایطی در فوتبال ایران باب شده که معنی لغوی آن روی هوا زدن است. فوتبالیستی با یک باشگاه مذاکره می‌کند و در یک‌قدمی عقد قرارداد نهایی سر از باشگاه دیگری در می‌آورد.

در گذشته نظیر این اتفاق در فوتبال ایران کمتر رخ می‌داد و بیشتر در میان باشگاه‌های بزرگ بود اما این روزها در میان بسیاری باشگاه‌ها این اتفاق انجام می‌شود و بازیکنان در آخرین لحظه با تغییر نگرششان باشگاه جدیدی را انتخاب می‌کنند. در ادامه به چند مورد های‌جک در فوتبال مان نگاهی می اندازیم:

رضا شکاری_تراکتورسازی

یکی از مهم‌ترین های‌جک‌هایی که در فوتبال ایران در سال های اخیر رخ‌داده مربوط به رضا شکاری است. بازیکن جوانی که اعلام کرد با پرسپولیس قرارداد می‌بندد اما با اعلام باشگاه ذوب‌آهن مبنی بر مشکلاتی که باشگاه روبین کازان روسیه ایجاد می‌کند، پرسپولیس را برای خرید شکاری مردد کرد و تراکتورسازی روی هوا این ستاره را زد.

آیاندا پاتوسی_ بنی یاس امارات

آیاندا پاتوسی نمونه دیگری است که از استقلال به بنی‌یاس امارات رفت. آن‌هم در شرایطی که استقلال مدت‌ها به دنبال تمدید قرارداد این بازیکن بود اما مشکلات مالی ایجادشده از سوی پروپیچ باعث شد تا آبی‌پوشان نتوانند به‌موقع مبلغ فسخ قرارداد پاتوسی را به باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی بپردازند.

دانیال اسماعیلی فر_ سپاهان

دانیال اسماعیلی فر از آن دسته بازیکنانی بود که خواهان زیادی داشت. او پس از درخشش در ذوب آهن، مورد توجه پرسپولیس و استقلال قرار گرفت و در لیست گل محمدی و مجیدی حضور داشت. اسماعیلی فر که سابقه همکاری با گل محمدی در ذوب آهن و تراکتور را در کارنامه دارد، به دنبال حضور در جمع سرخپوشان تهران بود. او حتی با مدیران پرسپولیس هم صحبت کرده بود و گفته می شد به توافق رسیده است اما به یکباره در اصفهان ماند و سپاهانی شد. او در مصاحبه ای اعلام کرد به خاطر همسرش که اصفهانی است در این شهر ماند و قید حضور در پرسپولیس را زده است.

کریستین اوساگونا-پرسپولیس

کریستین اوساگونا نامش را در فوتبال ایران با درخشش در تیم ذوب آهن سر زبان ها انداخت و سپس با مدیران فولاد به توافق رسید. در حالی که اوساگونا چند روزی در تمرینات تیم فوتبال فولاد خورستان حضور داشت و قرار بود به این تیم بپیوندد، در نهایت سر از پرسپولیس درآورد.

آرش برهانی _ استقلال

آرش برهانی دومین گلزن برتر لیگ برتر است که سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارد. او پیش از پیوستن به استقلال، در پاس بازی می کرد و با این تیم هم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید. درخشش او در پاس باعث شد تا تیم های دیگر خواهان او باشند. یکی از تیم های خواهان برهانی، پرسپولیس بود. او با مدیران وقت پرسپولیس دیدار و گفتگو کرد و حتی توافقی بین آنها صورت گرفت اما به یکباره توسط فتح الله زاده هایجک شد و لباس استقلال را برتن کرد.

کاوه رضایی _ استقلال

کاوه رضایی از آن دسته بازیکنانی بود که از رده های سنی پایین در لیگ برتر بازی کرد و درخشید. او در 17 سالگی برای فولاد خوزستان بازی کرد و سپس به سایپا پیوست و از آنجا به ذوب آهن رفت. درخشش او در ذوب آهن باعث شد تا تیم های پرسپولیس و استقلال به دنبال جدب او باشند. رضایی در آستانه پوشیدن لباس پرسپولیس بود که به یکباره بر سر رقم قرارداد با مدیران سرخ به توافق نرسید و به اردوی تیم رقیب رفت و آبی پوش شد.

وحید امیری_ پرسپولیس

پس از نتایج خوبی که علیرضا منصوریان با نفت تهران در لیگ برتر گرفت، او سرمربی استقلال شد و همه بر این فکر بودند که بازیکنان نفت با منصوریان به استقلال نقل مکان می کنند. یکی از بازیکنانی که استقلال و منصوریان برای جدب او اصرار داشتند وحید امیری بود. امیری در آن مقطع به صورت همزمان با مدیران پرسپولیس و استقلال گفتگو کرد و ترجیح داد شاگرد برانکو ایوانکوویچ شود.

قاسم دهنوی_ پرسپولیس

قاسم دهنوی و قراردادهایش را می توان یکی از نمونه های بارز هایجک نامید. بازیکنی که بارها توسط تیم های مختلف روی هوا زده شد. او با درخشش در مس کرمان نامش را در فوتبال ایران مطرح کرد و مورد توجه باشگاه سپاهان قرار گرفت. دهنوی با مدیران سپاهان دیدار و گفتگو کرد و حتی با لباس سپاهان عکس یادگاری گرفت اما به یکباره سر از پرسپولیس در آورد و سرخپوش شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها