رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513479

مرگ بیش از ۶۰۰۰ نفر در تصادفات رانندگی ۵ ماهه اول امسال/ کاهش ۱۶ درصدی تلفات

ساعت24-سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۶۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در کشور خبر داد.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماهه نخست سال جاری شش هزار و ۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و ۵۶۰ نفر بود، ۱۶.۲ درصد کاهش یافته است.طی این مدت از کل تلفات تصادفات، پنج هزار و ۱۸۶ نفر مرد و یکهزار و ۱۴۶ نفر زن بودند.

در این مدت چهار هزار و ۱۷۱ نفر در مسیرهای برون شهری، یکهزار و ۷۱۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۴۱۵ نفر در مسیرهای روستایی، پنج نفر در راه های اختصاصی و ۲۸ نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

همچنین در پنج ماهه نخست امسال استان های تهران با ۴۸۷، فارس با ۴۵۴ و اصفهان با ۴۰۰ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۴۳، چهارمحال و بختیاری با ۹۴ و یزد با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

در پنج ماهه امسال ۱۱۷ هزار و ۳۷۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۸ هزار و ۳۷۸ نفر از آنان مرد و ۲۸ هزار و ۹۹۸ نفر زن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر بود، ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان های تهران با ۱۲ هزار و ۷۷۹، خراسان رضوی با ۱۰ هزار و ۲۲۲ و اصفهان با هشت هزار و ۹۶۲ مصدوم بیشترین و استان های هرمزگان با ۹۸۰، ایلام با یکهزار و ۲۰ و بوشهر با یکهزار و ۲۳۴ مصدوم کمترین آمار مصدومان تصادفات را داشته اند.

مطابق آمارها در پنج ماهه امسال آمار مصدومان تصادفات در همه استان های کشور روندی کاهشی داشته. آمار تلفات نیز به استثنای شش استان، در باقی استان ها با کاهش مواجه بوده است.

در حوادث رانندگی مرداد امسال یکهزار و ۴۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است. آمار مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی نیز در مرداد ماه با ۲۱ درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل، به ۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها