رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513586

شباهت ترامپ و صدام از نگاه سخنگوی دولت

ساعت24-سخنگوی دولت نشست خبری این هفته خود را در سیستان بلوچستان برگزار کرد و با مقایسه دولت صدام و ترامپ به تشریح شباهت‌های آنها در صدمه به ایران پرداخت.

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در نشست خبری امروز یکم مهرماه ۹۹ که در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شد، با پاسداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هر سال هفته دفاع مقدس برای ما یادآور مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم است. این ایام را با این خاطره که تنها و متکی بر خدا در مقابل یکی از سفاک‌ترین رژیم‌هایی که تاریخ به خود دیده است، گذراندیم و به یاد می‌آوریم که چگونه زنان و مردانی کوشیدند وجب به وجب خاک سرزمین‌مان را سنگر به سنگر حفظ کنند و امنیت ایران را در مقابل رژیم سفاک صدام و حامیانش در شرق و غرب جهان حفظ کنند. یاد همه شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. به ویژه یاد و خاطره شهدای این خطه از جمله شهید مولوی، شهید محب فارسی و جوان‌ترین شهید سمیر اخلاقی و نیز همه شهدای سیستان و بلوچستان را ارج می نهیم.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس به جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، افزود: مطابق فرمایشات رهبری معظم نقش فرماندهی امام رحمة الله و مشارکت همه اقشار مردم در جنگ، عامل پیروزی در دفاع مقدس بود، امروز هم در جنگ بی‌امان و نابرابر اقتصادی هدایت‌های رهبر انقلاب و حضور همه‌جانبه مردم عامل عقب راندن دشمنان خواهد بود؛ هر کسی که برگ‌های پر شمار تاریخ ایران، انقلاب و دفاع مقدس را ورق بزند، خواهد فهمید که ایستادگی در برابر زورگویی، تجاوز و قلدری‌خواهی جزء جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و تمدن ما است. اما امروز مورد هجمه رژیمی قرار گرفته‌ایم که تا امروز صدمات همتراز یا بزرگ‌تر از صدام به ما وارد کرده است. ما در جنگ با صدام حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم، در جنگ اقتصادی با ایالات متحده نیز از کشور و مردم‌مان دفاع کامل خواهیم کرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایلنا بخوانید؛

* آن زمان صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد، امروز ترامپ خروج از برجام را امضا کرد؛ آن زمان صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می‌کرد و امروز ترامپ مراکز تمدنی و فرهنگی ما را به نابودی تهدید می‌کند؛ آن روز صدام مردم ما را زیر موشک و بمب گرفته بود و امروز ترامپ معیشت مردم کشور ما را با بمباران اقتصادی هدف قرار داده است و هر روزه امنیت روانی آنها را مورد حمله قرار می‌دهد. آن روز بعد از شکست رژیم صدام نایبان آن انتقام آن شکست را با ترور صیاد شیرازی گرفتند و امروز ترامپ عقده شکست داعش را با ترور سردار سلیمانی، سرباز وطن گشود. تاریخ تکرار می‌شود، جنایتکاران محکوم به تکرار همان تاریخ هستند این برای آنها کافی است که بدانند مردم ما هرگز در برابر قلدری تسلیم نمی‌شود و آنها را دیر یا زود به زانو در خواهند آورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها