رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513613

تذکر یونیفل به ارتش رژیم صهیونیستی

ساعت24-رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان ضمن تذکر به ارتش رژیم صهیونیستی، از این نیروها خواست که دست از نقض حریم هوایی لبنان بردارند.

laquo;استفانو دل کول» رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان، امروز (سه‌شنبه)، تأکید کرد که پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حریم لبنان قطعنامه «۱۷۰۱» شورای امنیت و حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

طبق گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»،‌ رئیس نیروهای یونیفل از «ارتش اسرائیل» خواست که از پرواز جنگنده‌های خود در حریم لبنان جلوگیری کند. از سوی دیگر، او تأکید کرد که این کارشکنی‌های مستمر به تنش منجر خواهد شد و ممکن است به حوادثی کشیده شود که پیمان توقف اقدامات خصمانه میان بیروت و تل‌آویو را به خطر بیندازد.

دل کول در ادامه با بیان اینکه یونیفل طی روزهای گذشته «تعداد زیادی» کارشنکنی از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ثبت کرده است، گفت که پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در حریم لبنان قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند؛ اقدامی که شورای امنیت خود آن را محکوم کرده بود.

این تذکر درست پس از آن است که طی روزهای گذشته، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز روستاها و شهرهای جنوبی لبنان چندین بار حریم این کشور را نقض کردند.

در همین ارتباط، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، پیشتر، در گفت‌و‌گو با «یان کوبیس» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در لبنان، به مسئله نقض حریم هوایی و زمینی این کشور از جانب رژیم صهیونیستی پرداخته بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها