رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513651

پرواز تاکتیکی بمب افکن‌های ‌راهبردی آمریکا در اروپا

ساعت24-آمریکا در اقدامی برای نمایش تعهد خود به ناتو و آنچه که حمایت از راهبرد دفاع ملی ایالات متحده اعلام کرده، سه نوع بمب‌افکن خود را همراه جنگنده‌های ناتو در اروپا به پرواز درآورد.

نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه سه نوع بمب افکن راهبردی مستقر خود در ناوگان این کشور در اروپای شرقی و غربی را در یک ماموریت به پرواز درآورد.

به نوشته وبگاه «ار فورس تایمز» مقر فرماندهی اروپا در آمریکا اعلام کرد که سه نوع بمب افکن «بی-1 لنسر»، «بی -2 اسپریتس» و «بی -52 استراتوفورترس» همراه با جنگنده‌های ناتو روز دوشنبه در اروپا به پرواز درآمدند. این بمب افکن‌ها از پایگاه‌های خود در اروپا و آمریکا پرواز کرده و جنگنده‌های کانادا، ‌نروژ و انگلیس آن‌ها را همراهی کردند.

ژنرال «تاد والترز» فرمانده مقر نیروهای آمریکا در اروپا در این زمینه گفت که این عملیات بیانگر تعهد ما به متحدان و شرکا وتوانایی جمعی ما در برنامه ریزی، اجرا وهماهنگی چندین ماموریت پیچیده با سرعت است.

مقر فرماندهی اروپا در آمریکا اعلام کرده که این پرواز‌ها بیانگر توانایی وزارت دفاع آمریکا در استقرار بمب افکن‌ها در هر ماموریت در هرنقطه از جهان در هر زمان برای حمایت از راهبرد دفاع ملی و تعهد به متحدان ناتو است.

آمریکا همواره به بهانه تهدید از جانب روسیه در اروپا در حال گسیل نیرو و تجهیزات به اروپاست و یا با کشورهای متحد خود رزمایش برگزار می‌کند.وزارت دفاع لهستان چندی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن ۱ هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها