رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513802

جابجایی فرودگاه از روی چاه نفت

ساعت 24-اکتشافات میدان نفتی آسماری اهواز ادامه پیدا می کند

امروز مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور پروژه‌های عمرانی، از مذاکره وزرای نفت و راه برای جابجایی فرودگاه اهواز به دلیل اکتشاف چاه نفت در زیر این فرودگاه خبر داد.

سید حسین میرشفیع در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی خوزستان گفت: در این مذاکرات رفع مشکل فرودگاه اهواز نیز که چاه نفت در زیر این فرودگاه کشف شده، بررسی می‌شود. وزارت نفت اعلام کرده که امکان بهره‌برداری بدون جابجایی فرودگاه را دارد ولی موضوع جابجایی فرودگاه اهواز با اراضی دیگر نیز در دستور کار قرار داردیکی از الزامات حفاری و تعمیر چاه های موجود نفتی حاشیه فرودگاه اهواز خاموش کردن رادار فرودگاه است.روشن و خاموش شدن رادار فرودگاه‌ها سال‌هاست که به اختلافی بین شرکت مناطق نفتخیز جنوب و این مجموعه تبدیل شده است زیرا روشن ماندن رادار مانع انجام برخی از حفاری‌های تخصصی خواهد شد.

شایان ذکر است که میدان نفتی آسماری اهواز یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان و منطقه خاورمیانه است که با گذشت حدود 50 سال از آغاز توسعه این میدان هنوز از ظرفیت بالائی برای تولید نفت خام برخوردار است.

این میدان از سه مخزن آسماری،‌ بنگستان و خامی تشکیل شده است که هر یک از سازندهای هیدروکربوری این میدان تاکنون بیش از یکصد حلقه چاه حفاری شده است و در مجموع از ظرفیت تولید روزانه بیش از 500 هزار بشکه طلای سیاه برخوردار است.

با این وجود از سال 1345 شمسی تاکنون اختلافی بین وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی برای حفاری چاه‌های جدید توسعه ای در این میدان نفتی به ویژه در اطراف فرودگاه اهواز وجود داشته است به طوری‌که برآوردها نشان می دهد که در محدوده زیر باند و تاسیسات فرودگاه اهواز ذخایر قابل توجه ای نفت خام برای استخراج وجود دارد.

شهروند آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها