رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513809

خرید بیشتر نفت آمریکا از سوی چین در آستانه انتخابات

ساعت 24 - چین همزمان با آغاز فرآوری نفت وارداتی از روسیه، سیر صعودی خرید نفت آمریکا را نیز تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌دهد.

dir="RTL">در حالی که به باور برخی کارشناسان، واردات نفت خام ایالات متحده برای پالایشگاه‌های چین اغلب منطقی به نظر نمی‌رسد، پکن با نزدیک شدن به انتخابات سوم نوامبر(۱۳ آبان) آنها را به سمت واردات بیشتر نفت از آمریکا سوق داده است.بیشتر بهبود قیمت جهانی نفت که طی ماه‌های اخیر رخ داده، ناشی از افزایش واردات چین، از جمله از ایالات متحده بوده است. هر چند افزایش واردات به طور سنتی به معنای بهبود تقاضاست ولی این بار پالایشگاه‌های چین به دلیل قیمت‌های پایین بیش از نیاز خود نفت وارد و بخش قابل توجهی از آن را ذخیره می‌کنند.ورود نفت آمریکا به چین که طی ماه‌های آوریل، مه و ژوئن و در دوران منفی شدن نرخ وست تگزاس اینترمدیت خریداری شده بود، در ژوئیه گذشته در مقایسه با ماه مشابه سال پیش ۱۳۹ درصد رشد کرد. در ماه جاری نیز واردات چین از آمریکا روزانه بین ۸۶۷ تا ۹۰۰ هزار بشکه در جریان استالبته تحلیل‌گران در مورد دلیل ادامه خرید سنگین نفت آمریکا توسط چین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هم نظر نیستند. برخی معتقدند که پکن با علم بر پیروزی دوباره دونالد ترامپ تلاش دارد که تا پیش از تشدید تنش تجاری دو کشور، ذخیره نفت ارزان خود را تا حد توان افزایش دهد. از سوی دیگر برخی تحلیل‌گران هم بر این باورند که چین قصد دارد با اجرای کامل توافق سال گذشته خرید نفت از آمریکا، آقای ترامپ را در جریان مذاکرات تجاری آتی وادار به نرمش کند.همچنین پکن با آغاز واردات نفت از روسیه نیز تلاش همسویی را برای تقویت همکاری اقتصادی با مسکو در صورت وخیم‌تر شدن روابط تجاری با آمریکا در دوران دوم ریاست جمهوری آقای ترامپ آغاز کرده است.

رسانه‌های چین روز چهارشنبه از آغاز پردازش و پالایش نخستین محموله نفت روسیه در پالایشگاه داکینگ واقع در شمال شرقی چین خبر دادند. پالایشگاه داکینگ قصد دارد سالانه ۳.۵ میلیون تن نفت روسیه را که از طریق خط لوله سیبری شرقی-اقیانوس آرام حمل می‌شود، فرآوری کند.پالایشگاه داکینگ از زیر مجموعه‌های شرکت پتروچایناست که تحت مدیریت مستقیم شرکت ملی نفت و گاز چین قرار دارد.

یورونیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها