رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513905

روایت روحانی از افزایش تعداد توریست‌ها و بازگرداندن اشیاء تاریخی/حضور ورزشی زنان برای دولت اهمیت ویژه دارد /در جذب گردشگر از چهار میلیون به هشت میلیون رسیدیم

ساعت24-رئیس جمهور کشورمان در آئین بهره برداری از طرح‌های وزارت‌های ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: حرکت خوبی را در زمینه گردشگری شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بیست ‌و پنجمین هفته پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» پس از دستور افتتاح طرح‌های گردشگری و ورزشی در سراسر کشور، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس و تکریم خانواده‌های آنها گفت: بار سنگین دفاع از کشور به عهده این خانواده‌هایی است که فرزندان عزیز آنها و همچنین مردم خوب سرزمین ما شجاعات را با شهامت وگاهی با شهادت قرین کردند و توانستند در برابر توطئه دشمنان به خوبی وایستادگی و مقاومت کنند.

رییس جمهوری افتتاح این طرح‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید از میراث فرهنگی که به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی هم حفاظت و هم به خوبی معرفی کنیم. ما باید از میراث فرهنگی که مربوط به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی حفاظت و معرفی کنیم و مردم جهان را دعوت کنیم تا این آثار را ببینند و بدانند این ملت دارای سوابق مهمی بوده است.

روحانی گفت: انسان آثار بسیار زیبا و سحرانگیز را در ایران اسلامی مخصوصا در قطب‌های گردشگری مشاهده می کند و هر فردی به ایران می‌آید و به قطب‌های گردشگری ایران از جمله به اصفهان و شیراز و شهرهای دیگر مانند یزد، تبریز و سایر استان‌ها سر می‌زند، واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما قرار می‌گیرد و جهانیان می‌بینند این ملتی است که بیش از ۷هزار سال سابقه تاریخی دارد که آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار و هویدا است.

وی گفت: در هفت سال گذشته برای ثبت آثار تاریخی، بازگرداندن اشیاء تاریخی از کشورهای مختلف در پی کسب موفقیت‌های بزرگ حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و همچنین آماده کردن زمینه برای گردشگری داخلی و خارجی یک حرکت بسیار خوبی انجام گرفته است.

رشد ۵۰درصدی ساخت هتل در دولت تدبیر و امید

روحانی بیان کرد: امروز شاهد بودیم که این همه هتل و تخت برای گردشگران کشور افتتاح شد و رقمی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد، در ساخت هتل در طول ۷ سال ۵۰ درصد و در زمینه تخت‌ها ۴۶درصد رشد داشتیم و همچنین در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم.

رییس جمهوری افزود: اگر امسال کرونا نبود و شرایط آماده بود، حتما گردشگران بیشتری داشتیم به هر حال بیماری و آنچه امروز به نام کرونا مردم ما را در محاصره قرار داده و نمی‌گذارد مردم به گردشگری خود بپردازند و همچنین نمی‌گذارد گردشگر خارجی وارد کشور ما شود - البته با همان پروتکل‌ها و سختی‌هایی که وجود دارد، گردشگران وارد می‌شوند - اما در عین حال این داستان گذرا است و ان‌شاءالله از این مساله عبور می‌کنیم و باز هم در سال‌های آینده شاهد توسعه گردشگری در کشور خواهیم بود.

روحانی، ورزش برای سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و اظهار داشت: هم ورزش عمومی و هم ورزش‌های قهرمانی برای کسب افتخارات ملی است. ورزش‌های قهرمانی برای کسب افتخارات ملی، یک ملت ۸۰ میلیونی را پای تلویزیون میخکوب می‌کند و در زمان مسابقات مهم جهانی و در بازی‌های المپیک همه خیابان‌ها در همه شهرها خلوت می شود و نشاط مردم را موقعی که ورزشکاران ما پیروز می‌شوند و یا به خوبی بازی می‌کنند، می‌بینید. بنابراین مساله ورزش حرفه‌ای برای ما مهم است.

رییس جمهوری گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای اینکه بتوانیم در ورزش ارتقا پیدا کنیم و هم اینکه پرچم ما در مسابقات به اهتزاز درمی‌آید، نام ایران همه جا برده می‌شود و تکنیک ورزشکاران ما، توانمندی بدنی آنها نشان داده می‌شود، برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آن مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما هست.

افتخارات ورزشی بانوان نشان داد تبلیغات علیه ایران ناروا است

روحانی افزود: به موفقیت های ورزش بانوان افتخار می کنم، حضور و موفقیت بانوان در ورزش نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سال‌های گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

رییس جمهوری گفت: اسلام دین آزادی است و اسلام دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حاضر باشند.

وی به حضور زنان در عرصه انتخابات اشاره کرد و افزود: در همه انتخابات‌ها در صف انتخابات می‌بینیم بخش بزرگی و گاهی نیمی از جمعیت و در بعضی از جاها بیشتر را خانم ‌های کشور تشکیل می‌دهند و در روزهای ملی و انقلابی و در حوادثی که هست، زنان همانند مردان در صحنه‌ها و همچنین در صحنه ورزش حضور پیدا می‌کنند.

پرچمداری و قهرمانی زنان در مسابقات بین‌المللی برای ما افتخار است

روحانی بیان کرد: زنان ایران در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچم‌دار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است که خانم‌های ما در همه جا امروز دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

رییس جمهوری افزود: در افتتاح‌های امروز هم وقتی به بحث صنایع دستی می‌رسیم مشخص می شود در بسیاری از صنایع دستی زنان کشور ما تا چه حد فعال هستند و چگونه می‌توانند در این زمینه به کشور عزیز ما ایران کمک کنند.

روحانی با بیان این که «ورزش و گردشگری دو پایه‌ای هستند که می‌توانند نشاط و سلامت را برای ما به ارمغان بیاورند» گفت: ورزش و گردشگری هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، هم برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، هم برای نشاط جوانان ما، هم برای سلامت جوانان ما بسیار مهم است.

روحانی با ابراز خرسندی از افتتاح بیش از ۴۰۰ طرح در حوزه گردشگری و ورزش در یک روز، گفت: خدمت همه مردم استان‌هایی که این طرح‌ها در آن استان‌ها امروز آغاز شد تبریک می‌گویم و برای همه مردم بزرگ و سربلند ایران عزیز ما آرزوی توفیق بیشتر می‌کنم.

افتتاح ۴۲۲ طرح در حوزه های ورزش و ‌جوانان و گردشگری با دستور رییس جمهوری

به گزارش ایرنا، در بیست و پنجمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی در سراسر کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و ‌جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری، با دستور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

دوازده هتل، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی و ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۱۰۶۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم همچنین سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، ۴ استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد. برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

شاهد تحولات بزرگ در صنعت گردشگری خواهیم بود

روحانی در آغاز افتتاح طرح گردشگری در «تهران» با تشکر از تلاش های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در هفت سال گذشته گفت: در زمینه ساخت هتل و افزایش تعداد تخت ها به واحد های بوم‌گردی و هتل ها و توسعه موزه ها نشان می دهد یک حرکت خوب در این حوزه آغاز شده است.

رییس جمهوری گفت: در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی برای ما از نظر اشتغال و معرفی هنر ایرانی و حتی فرهنگ ایرانی حایز اهمیت است، ما خوشحال هستیم که امروز شاهد افتتاح‌های فراوانی در این زمینه در سراسر کشور هستیم.

روحانی در افتتاح طرح های گردشگری «استان گیلان» گفت: با طبیعتی که خداوند به مردم شریف و با اخلاق و هوشیار استان گیلان داده باید این نعمت های طبیعی در کنار سایر زیبایی قدردان باشیم. این جاذبه های طبیعی برای همه ملت ایران آفریده شده است باید بتوانیم آنها را بپرورانیم و در جاهایی که لازم است برای تکمیل ساختمان‌ها و مرمت بناهای تاریخی آماده کردن همه وسایل برای حضور گردشگران قدم برداریم که امروز شاهد هستیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم روز به روز شاهد تحول بزرگ در حوزه گردشگری در سراسر کشور به ویژه در استان گیلان که همه گونه جاذبه در این حوزه برخوردار است.

یزد یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران است

روحانی در زمان افتتاح طرح های گردشگری «استان یزد» گفت : بی تردید یزد یکی از قطب های مهم گردشگری ایران است، این استان هم برای گردشگران داخلی و هم خارجی بسیار دارای جاذبه است و. باید بیشتر و متنوع تر شوند و فقط به آثار تاریخی و بادگیرها اکتفا نکنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید علاوه بر توجه به کوچه‌های زیبا و قدیمی یزد به جاذبه‌های دیگر استان مانند «کویر» در این استان به عنوان جاذبه مهم جهانی مد نظر قرار داده شود.

افتتاح ۴ هزار طرح ورزشی در دولت تدبیر و امید

روحانی در زمان افتتاح طرح های ورزشی در استان «کردستان» با ابراز خرسندی از ٣٣۵ طرح ورزشی در یک روز توسط دولت در سراسر کشور، گفت: در دولت تدبیر و امید قادر بودیم ۴ هزار طرح مهم ورزشی را افتتاح کنیم که برای دولت خدمتگزار مردم عزیز سراسر کشور است.

وی گفت: امیدواریم این طرح افتخارها هدیه کوچکی برای مردم عزیز کردستان که همواره مدافعان قهرمان برای مرزبانی از ایران اسلامی بوده اند، باشد.

روحانی در زمان افتتاح طرح‌های ورزشی در استان «گلستان» گفت: این استان هم از نظر ورزشی و هم از طبیعت و گردشگری دارای جاذبه ها و ظرفیت های زیادی مانند خلیج های زیباست.

رییس جمهوری همچنین در زمان افتتاح طرح‌های ورزشی در استان «خراسان رضوی» اظهار داشت: از افتتاح دو استادیوم ورزشی خوشحالم و امیدوارم این هدایا مورد قبول مردم استان قرار بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها