رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513942

حمایت رییس اتاق بازرگانی از رزم حسینی برای وزارت صمت

ساعت 24 -غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درحال حاضر اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: بخش خصوصی بارها به دولت متذکر شده بود که در انتخاب استانداران و سفرا نگاه سیاسی نداشته باشد و نگاه اقتصادی را به دیگر مسائل ترجیح دهد.

dir="RTL">انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی مصداق بارز اقدام دولت در انتخاب استانداران با نگاه اقتصادی و به دور از نگاه سیاسی بود؛ ضمن اینکه ایشان در دوره تصدی استانداری کرمان هم به توفیقات شایان توجهی دست یافته بود.خراسان رضوی متفاوت از دیگر استان‌های کشور است و شاید اداره کردن آن، حتی از وزارتخانه هم سخت‌تر باشد، آقای رزم حسینی در اداره این استان بسیار موفق عمل کرد.وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت بیشتر از هر وزارتخانه‌ای بر روی اقتصاد کشور اثرگذار است، به برخی از اولویت‌های کاری این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: راهکار واقعی نجات اقتصاد کشور، رونق بخشیدن به تولید است و تحقق آن به تدوین برنامه مدون احتیاج دارد که آقای رزم حسینی در تجربه های مختلف مدیریتی نشان داده، آدم با برنامه‌ای است.وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حوزه تولید کاملا آشناست و در این زمینه تجربه هم دارد؛ علاوه بر این، ایشان در بخش بازرگانی، هم تخصص دارد و هم با مسائل این حوزه آشنایی کامل دارد.

در بین گزینه‌هایی که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشت، آقای رزم حسینی شاخص ترین گزینه بود و در این مورد دولت به نظرم تصمیم درستی گرفت. اگر آقای رزم حسینی را حمایت کنند، ایجاد تحول در این وزارتخانه دور از انتظار نیست. با شناختی که از ایشان داریم، فکر می کنیم که زمینه یک تعامل و گفت‌وگوی سازنده بین وزارتخانه و بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. تشکل های بخش خصوصی هم خواهند توانست نظارت شان را منتقل کنند و مطمئنم که به آن ها توجه خواهد شد.شافعی با بیان اینکه بخش تجاری کشور در شرایط موجود بسیار نابسامان است، ادامه داد: در شرایطی که ما با مشکل درآمدهای ارزی داریم، اولویتی بالاتر از توسعه صادرات برای رفع مشکلات ارزی وجود ندارد؛ امیدوارم آقای رزم حسینی بتواند در جهت هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری کار سازنده ای با همکاری بانک مرکزی انجام دهد.

وی گفت: بسیاری از این ویژگی ها در شخص آقای رزم‌حسینی وجود دارد و امیدواریم در آینده با همکاری با آقای رزم حسینی مسائل و مشکلات گذشته را مرتفع کنیم و راه های جدیدی را برای توسعه صادرات بتوانیم فراهم کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها