رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513952

موفقیت واکسن آنتیبادی کرونا در اولین تست آزمایشگاهی

ساعت 24 - محققان مرکز شاریته برلین اولین آزمایش روی واکسن حاوی آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا را موفقیت‌آمیز اعلام کردند. این تست روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده و در صورت موفقیت کامل سلاحی قوی در مقابله با ویروس سارس-کوو۲ است.

dir="RTL">محققان برلینی موفق شدند آنتی‌بادی "بسیار موثر" علیه ویروس کرونا را کشف کنند. دانشمندان مرکز شاریته برلین و مرکز بیماری‌های ناشی از تحلیل سیستم عصبی آلمان در پی ساخت آن چیزی هستند که به آن "واکسن غیرفعال" می‌گویند. در صورت موفقیت کامل، این آنتی‌بادی می‌تواند برای محاظت پیشگیرانه در برابر ویروس یا حتی برای کسانی که مبتلا شده‌اند به انسان‌ها تزریق شود.پژوهشگران حدود ۶۰۰ آنتی‌بادی مختلف را از خون کسانی که بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته‌اند، ایزوله کردند. نمونه‌های به طور خاص موثر می‌توانند بعدا به صورت مصنوعی ساخته شوند. بر اساس اطلاعاتی که شاریته برلین منتشر کرده، این نمونه‌های موثر آنتی‌بادی به ویروس می‌چسبند و جلوی ورود آن به سلول‌ها و تکثیر ویروس را می‌گیرند.

آزمایش‌های انجام‌شده روی موش‌ها این تاثیرگذاری را نشان داده‌اند. هماهنگ‌کننده پروژه تحقیق گفته در حالتی که آنتی‌بادی پس از عفونت وارد بدن موش‌ها شده، آنها نشانه‌های خفیفی از بیماری را نشان دادند، اما در روش استفاده پیشگیرانه از آنتی‌بادی، حیوانات کلا از بیماری درامان ماندند.به گفته شاریته برلین، تا کنون سه نمونه از نمونه‌های مختلف آنتی‌بادی که به طور کلینکی روی آنها کار شده بسیار امیدوارکننده بوده‌اند. در کنار درمان برای بیماران، این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند برای محافظت از کسانی که با بیماران در تماس بوده‌اند نیز مورد استفاده قرار بگیرند.تفاوت یک واکسن فعال با واکسن غیرفعال در این است که در واکسن غیرفعال آنتی‌بادی‌های‌ آماده به بدن تزریق می‌شوند که بعد از یک مدت زمان مشخص در بدن تجزیه می‌شوند.قاعدتا پایداری مصونیت از طریق واکسن غیرفعال کمتر از مصونیت از طریق واکسن فعال است اما اثربخشی یک واکسن غیرفعال تقریبا فوری است در حالی که واکسن فعال خود بدن را به ایجاد آنتی‌بادی سوق ‌میدهد و تا این آنتی‌بادی ساخته شود به زمان نیاز است.

درمان بیماری‌های عفونی از طریق آنتی‌بادی سابقه‌ای طولانی دارد. برای کووید ۱۹ این روش همچنین در ارتباط با تزریق پلاسما از خون بیماران بهبود یافته در دست آزمایش است. با تزریق پلاسما، آنتی‌بدن شخص اهداکننده به فرد دریافت‌کننده منتقل می‌شود.به گفته یکی از محققان این پژوهش، ایده‌آل این است که به طورهدفمند موثرترین آنتی‌بادی در مقیاس بزرگ صنعتی تولید شود، که کیفیت و کارکردش نیز همواره ثابت بماند. این هدفی است که پژوهشگران این تحقیق در پی آن هستند.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها