رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514023

ادعای سخنگوی کاخ سفید: موافقت اسرائیل با تشکیل دولت فلسطینی را گرفتیم

ساعت 24-سخنگوی کاخ سفید با سرزنش کردن سران تشکیلات خودگردان و دیگر نهادهای فلسطینی به دلیل بی‌دولت ماندن آنها تا کنون، مدعی شد که واشنگتن موافقت تل‌آویو با نقشه مکانی تشکیل دولت مستقل فلسطین را گرفته است.

مورگان اورتگاس
اورتگاس شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی در همایش سالیانه روزنامه «جروزالم‌پست»، با بیان اینکه برقراری روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی قویاََ به نفع آمریکا است، گفت: «صلح برای اسرائیل به عنوان یکی از قوی‌ترین متحدان ما در جهان، برای امنیت ملی آمریکا بسیار مهم است... ما شراکت نزدیکی با امارات و بحرین داریم، ما در آنجا نیرو و پایگاه نظامی، روابط اقتصادی و دیپلماتیک طولانی مدتی داریم».

بر این اساس، وی دیدگاه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به کشورهای عربی را مانند یک بنگاه‌دار توصیف کرده و اظهار داشت: «بخشی از فلسفه دولت ترامپ برای برقراری صلح، این است که شما فقط از طریق قدرت می‌توانید صلح را به دست بیاورید. شما نمی‌توانید از طریق مسامحه با دشمنان به صلح برسید».

به نوشته وبگاه جروزالم‌پست، این مقام آمریکایی با ادعای اینکه سازش بین ابوظبی و منامه با تل‌آویو عصر جدیدی را در منطقه غرب آسیا آغاز کرده، افزود: «دیدگاه ترامپ برای صلح شامل تشکیل دولت فلسطین نیز هست».

اورتگاس مدعی شد: «ما برای اولین بار توانستیم موافقت اسرائیل با [نقشه مکانی] یک دولت فلسطینی را دریافت کنیم. تنها کسانی که [تشکیل] یک دولت فلسطینی را به میز مذاکره آوردند، آمریکایی‌ها بودند».

وی سپس سران نهادهای فلسطینی را مقصر عدم پیشرفت در موضوع تشکیل دولت مستقل برای آنها معرفی کرده و گفت: «فلسطینی‌ها نباید از اماراتی‌ها یا بحرینی‌ها یا اسرائیلی عصبانی باشند، بلکه باید از سران خود [خشمیگن باشند]... خاورمیانه در حال تغییر است و سران فلسطینی باید برای مردم خود اقدام کنند».

پیش از این، «هند مانع العتیبه» مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه امارات با ادعای اینکه ابوظبی هنوز به تشکیل دولت فلسطینی مستقل متعهد است، لازمه آن را اما همزیستی مسالمت‌آمیز با صهیونیست‌ها دانست.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها