رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514058

محمود عباس: با طرح معامله قرن ۳۳ درصد از خاک فلسطین مصادره میشود

ساعت 24-"محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با طرح معامله قرن و الحاق کرانه باختری ۳۳ درصد از خاک فلسطین مصادره می‌شود.

div>

«معامله قرن» طرحی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و "جرد کوشنر" دامادش در چارچوب حمایت کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی و برای اشغال باقیمانده سرزمین فلسطینی و الحاق آن به این رژیم ارائه کرده است که به علت فشار افکار عمومی کشورهای اسلامی و عربی توسط رژیم صهیونیستی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر که این مراسم را به صورت زنده پوشش می‌داد، عباس گفت: تا کی آرمان ملت فلسطین باید بدون راه‌حل عادلانه باقی بماند و باید با استناد به قوانین بین‌المللی راه‌حلی اندیشه شود.

وی افزود: ملت فلسطین همچنان به پایداری و مقاومت خود ادامه خواهند داد و هرگز تسلیم نخواهند شد و [در نهایت] به پیروزی خواهد رسید.

عباس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اکنون در حال از میان بردن آخرین فرصت صلح است.

رییس تشکلات خودگردان فلسطین از دبیرکل سازمان ملل متحد و طرف‌های چهارگانه بین‌المللی خواست که برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی و روند صلح واقعی وارد عمل شوند و زمینه برگزاری این نشست را اوایل سال آینده میلادی فراهم کنند.

وی با اشاره به توافق عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت که این اقدام مغایر طرح صلح کشورهای عربی است.

عباس تصریح کرد: با مشارکت تمام گروه‌ها و احزاب فلسطینی برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و انتخابات پارلمانی آماده می‌شویم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، آمریکا و رژیم صهیونیستی معامله قرن را جایگزین قوانین بین‌المللی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امنیت، صلح، ثبات و همزیستی در سایه اشغال، امکان ندارد.

وی گفت: مانند سالیان گذشته به مبارزه با تروریسم بین‌المللی ادامه خواهیم داد و وفادار به صلح خواهیم ماند.

عباس در پایان تصریح کرد: سازمان آزادیبخش فلسطین به هیچ فرد یا کشوری اجازه نداده است که به نام ملت فلسطین و به نمایندگی از آن سخن بگوید یا مذاکره کند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین ۲۱ شهریورماه و واشنگتن، تل‌آویو و ابوظبی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

نخستین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه در حالی برگزار شد که قرار است تا سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر(۸ مهر) به استثنای یکشنبه و دوشنبه با سخنرانی رهبران ۱۹۳ کشور عضو این سازمان به صورت مجازی ادامه یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها