رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514079

سود دلار 4200 تومانی به دارو درجیب قاچاقچی

ساعت 24 - اختلاف بیش از 20 هزار تومانی ارز 4200 تومانی با بازار آزاد موجب شده است واردکنندگان به جای عرضه داروهای وارداتی در بازار داخلی، این محصولات را به خارج از کشور صادر کنند یعنی قاچاق معکوس انجام دهند.

dir="RTL">دلار 4200 تومانی دارو که در ابتدا قرار بود مانع افزایش قیمت‌ها در بازار شود، نه تنها این هدف را محقق نکرد بلکه به بلای جان صنعت داروی ایران تبدیل شده است. اختلاف بیش از 20 هزار تومانی این ارز با بازار آزاد موجب شده که واردکنندگان بجای عرضه داروهای وارداتی با ارز 4200 تومانی در بازار داخلی، آنها را به خارج از کشور صادر کنند.قاچاق معکوس دارو در حالی در کشور رونق گرفته که به گفته مسئولان دولتی، تولیدات دارو کشور در سال گذشته به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به دلیل گسترش قاچاق معکوس و حجم فسادی که تخصیص ارز 4200 تومانی در صنعت دارویی کشور ایجاد کرده است، بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس، حذف ارز مذکور و حمایت ریالی از مصرف کننده را پیشنهاد می‌کنند.در واقع، آنها معتقدند حمایت از طریق بیمه راهکار بسیار بهتر و کم هزینه‌تری برای کاهش فشار تورم بر مصرف‌کنندگان است. علاوه بر این، با جایگزینی حمایت از بیمه‌ها بجای تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان نه‌تنها قاچاق معکوس به شدت کاهش خواهد یافت بلکه تولیدکنندگان داخلی که از این رانت برخوردار نیستند نیز به بازار داروی کشور برمی گردند و از خطر ورشکستگی نجات خواهند یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها