رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514109

آخرین وضعیت توافقنامه پاریس در مجلس

ساعت 24-هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس جلسه‌ای در خصوص توافقنامه زیست‌محیطی پاریس برگزار شد.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس، در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشورهای دیگر، با اقداماتشان ما را در مقابل تعهدات و توافقات بدبین کرده‌اند،ما در جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم، اما برخی کشورها که خود عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند، از توافقنامه خارج می‌شوند و این برای ما سوال به وجود می‌آورد.

او افزود: نکته مهمی که شاید در آن تمایزی هم وجود داشته باشد، مربوط به شیوه اطلاع‌رسانی است. برای مثال هر روز هم نخست‌وزیری، نخست‌وزیرهای استانی و مسئولان بهداشتی سخنرانی‌های کوتاهی انجام می‌دهند و آخرین اخبار را اعلام می‌کردند، این کار در روزهای تعطیل هم انجام می‌شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث نسبت به تامین مالی و ضمانت اجرایی وجود دارد، این که طرف مقابل چه ضمانتی برای اجرا می‌دهد باید لحاظ شود، از سویی برخی کشورها به شکل کیفی تعهد داده‌اند، فکر کنم تعهد کیفی هم برای ما مناسب‌تر باشد. ما دنبال خود تحریمی نیستیم در نتیجه رویکرد محتاطانه در الحاق باید مورد توجهمان باشد. ما باید تصمیمی بگیریم که بهترین اقدام برای نظام باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها