رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514214

تولید نفت آمریکا به اوج خود رسید

ساعت 24 - نظرسنجی بانک مرکزی ایالت دالاس آمریکا از مدیران انرژی نشان داد که تولید نفت خام ایالات متحده به اوج رسیده است.

dir="RTL">به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی بانک مرکزی دالاس آمریکا از دوسوم مدیران انرژی که روز چهارشنبه (دوم مهرماه) منتشر شد، نشان داد: تولید نفت خام ایالات متحده به اوج خود رسیده است.بیماری همه‌گیر کرونا تقاضای جهانی نفت و قیمت‌ها را کاهش داده و سبب کاهش شدید حفاری تولیدکنندگان نفت شیل در سال جاری شده است. ایالات متحده به‌تازگی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده و جایگاه نخست را در تولید جهانی نفت خام به خود اختصاص داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۶ درصد از ۱۵۴ مدیر شرکت نفت و گاز در این ماه بر این باورند که تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا به اوج رسیده است. مدیران انرژی شرکت‌کننده در این نظرسنجی شامل مدیران تگزاس، لوئیزیانا و نیومکزیکو بودند.بانک مرکزی دالاس درباره این موضوع که آیا این اوج موقت است یا دائمی اظهارنظری نکرد.تقریباً سه چهارم مدیران ۱۴۸ شرکت نفت و گاز که بانک مرکزی دالاس در ماه جاری با آنها تماس گرفته است گفتند که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نقش بیشتری در تعیین قیمت نفت خام خواهد داشت.مدیران اجرایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی انتظار دارند که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰، به‌طور میانگین ۴۳ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه باشد. روز چهارشنبه قیمت این شاخص نفت خام با ۳۶ سنت افزایش به ۴۰ دلار و ۱۶ سنت برای هر بشکه رسیده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها