رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514299

پورمحمدی: جامعه روحانیت نه حاشیه نشین ست نه آقا بالاسر /روحانیت باید جلودار باشد

ساعت24-حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت هدفش حاشیه‌نشینی نیست اما ما پدرسالار نیستیم و قصد آقابالاسر بودن نداریم.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در نشست دبیران استانی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نقطه‌عطف تحولات تاریخ معاصر دنیای اسلام و برای ایران هم که نقطه اوج به حساب می‌آید، هشت سال دفاع مقدس است.

در همین رابطه بخوانید؛

رونمایی از ۳+۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ /سردار دهقان: با تمام قدرت می آیم/ظریف: قسم حضرت عباس بخورم؟ /فتاح: من از اینکارها می کنم؟

وی گفت: شرایط امروز کشور شرایط تعیین کننده و سرنوشت سازی است که بهتر است این شرایط را با تعابیر رسالت مندانه تری تفسیر کنیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: سلامت سیاسی چند موضوع سلبی دارد خودمحورنبودن، قدرت‌طلب نبودن، منفعت‌طلب نبودن جزو ارکان سلامت سیاسی است.

پوی ادامه داد: باید با تدبیر، حوصله، عقلانیت و برنامه ریزی مسئله اساسی این کمبود و خلاء موجود در فضای سیاسی را اصلاح کنیم.

پورمحمدی به فعالیتهای تشکل متبوع خود اشاره کرد و گفت: در جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک جریانی که رسالت بزرگی دارد که همان روحانی بودن است هیچ پسوند حاشیه‌ای و… نداریم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: روحانیت باید جلودار نقشها و وظایف خود باشد تا نظام بتواند از گردنه مشکلات عبور کند.

وی به بازنگری در اساسنامه جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت مبارز یک تشکل فراجناحی است و رسالتی که از اول تشکیل آن در اساسنامه وجود داشت را که همان فراجناحی بودن بود حفظ کردیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اگر ما به اصولگراها کمک می‌کنیم به این دلیل است که به نظام، انقلاب و امام و رهبری نزدیکتر هستند و الا ما در جناح تعریف نمی گوییم. ما مسئول دعوت مردم به خیر و صلاح هستیم و باید مردم را به میدان عمل سیاست و خودسازی دعوت کنیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، گفت: دولت قوی رسالت های بزرگی دارد که با یک پشتوانه قوی ملی و ملت مومن پشت سر آن باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: جامعه روحانیت هدفش حاشیه‌نشینی نیست اما ما پدرسالار نیستیم و قصد آقابالاسر بودن نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما آمدیم تا همه را دعوت کنیم، جلساتی را نیز برگزار کردیم که بر اساس آرمان‌ها و اهداف ملی گرد هم جمع شویم و کمک کنیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما شبکه کشوری را نیز تشکیل دادیم که روز سه‌شنبه هفته گذشته اولین جلسه شورای مرکزی با ۱۰ منتخب جدید جامعه پس از ۴۰ سال را برگزار کردیم.

پورمحمدی در تشریح تغییرات ساختاری جامعه روحانیت مبارز گفت: در حال حاضر انتخابات تمام مناطق تهران انجام شده و در استان‌ها نیز در ۴ استان رای‌گیری صورت گرفته که طی یک ماه آینده در ۱۰ استان دیگر نیز رای گیری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما تَرد و حذف حداقلی داریم، گفت: آنهایی که نشان دادن قصد حرکت و همراهی در مسیر انقلاب و رهبری ندارند که جمع قدیمی قلیلی نیز هستند از مجموعه ما جدا شدند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در مورد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز، گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مثل جمنا مجموعه‌ای بود که حرکات مثبتی داشت، اما این مجموعه نیز نیازمند بازسازی و کمال است که این را نیز صریح به آنها اعلام کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها