رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514347

قاسمی: مرزهای ایران با عراق برای مراسم اربعین بسته است/ در عقبه استان‌های مرزی کنترل وجود دارد

ساعت 24-مدیرکل مرزی وزارت کشور گفت: مرزهای ما با عراق برای زیارت و برگزاری مراسم اربعین بسته است. در عقبه استان‌های مرزی کنترل برای این موضوع وجود دارد و اگر حضوری را ببینند با صحبت، اقناع و تبیین شرایط عزیزان را بر می‌گردانند.

حسین قاسمی مدیرکل مرزی وزارت کشور در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشورمان با عراق و موضوع حضور مردم در اربعین حسینی در این کشور بیان داشت: مرزهای ما با عراق برای زیارت و برگزاری مراسم اربعین بسته است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات رفتن به عراق داشتن ویزا است. کشور عراق ویزا صادر نمی‌کند و زائر خارجی را هم نمی‌پذیرد. این موضوع نه تنها برای زائرین ایرانی است؛ بلکه زائرینی را که از کشورهای همسایه از ایران عبور می‌کردند و وارد عراق می شدند آنها را هم نمی پذیرد.

مدیرکل مرزی وزارت کشور با اشاره به دیدار ذوالفقاری با سفیر عراق در ایران بیان داشت: در همین دیداری که معاون امنیتی وزیر کشور با سفیر عراق داشت، موضوع عدم پذیرش زائر خارجی را سفیر عراق صراحتاً اعلام کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: بنابراین مرزهای ما با عراق برای انجام مراسم اربعین حسینی بسته است و تردد به هیچ عنوان انجام نمی‌شود و روادید صادر نمی‌شود لذا امکان حضور و تردد مردم در عراق وجود ندارد.

مدیرکل مرزی وزارت کشور در مورد وجود ایست و بازرسی به جهت جلوگیری از حضور افراد در مناطق مرزی، تاکید کرد: در عقبه استان‌های مرزی کنترل برای این موضوع وجود دارد و اگر حضوری را ببینند با صحبت، اقناع و تبیین شرایط عزیزان را بر می‌گردانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها