رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514455

عضو انجمن معارض اماراتی: موساد از سال‌ها پیش در امارات فعالیت دارد

ساعت24-عضو انجمن اماراتی «مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با اسرائیل» با اشاره به مخالفت‌های مردمی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تاکید کرد که امارات با وضع قوانینی مانع هر گونه اعتراض می‌شود.

laquo;حمد الشامسی» روزنامه‌نگار اماراتی و عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌گوید که علت عدم اعتراض مردم به عادی‌سازی روابط با این رژیم در داخل امارات به سیاست‌های امنیتی آن بازمی‌گردد.

الشامسی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که مسئولان امارات قوانینی را وضع کرده‌اند که به طور مستقیم اعتراض به سیاست‌های این کشور را جرم می‌داند و مجازات آن نیز به ۱۰ سال حبس و یک میلیون درهم (۲۷۲ هزار دلار) غرامت می‌رسد.

وی افزود که ملت‌های شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس حامی آرمان فلسطین بوده و ملت امارات نیز تا کنون جشنواره‌های زیادی در تأیید و حمایت از انتفاضه نخست فلسطینیان در سال ۱۹۸۷، برگزار کردند.

الشامسی درباره اهداف ابوظبی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «دشوار است که حتی یک فایده واحد برای امارات از این توافقنامه معین کرد اما می‌توان این مسئله را به لحاظ سیاسی تفسیر کرد و آن اینکه امارات و اسرائیل پروژه‌های مشترک از جمله مبارزه با انقلاب‌های عربی به ویژه در مصر و دشمنی با ایران را دنبال می‌کنند».

این روزنامه‌نگار اماراتی همچنین به فعالیت موساد از چندین سال قبل در امارات اشاره کرد و گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز به این موضوع اشاره کرده بود همچنانکه فعالیت موساد در امارات خود دلیل کافی برای توان موساد جهت نفوذ در تصمیمات سیاسی و امنیتی امارات است.

اسرائیل برنده اصلی توافق با امارات

الشامسی با اشاره به اینکه اسرائیل بزرگ‌ترین برنده توافق صلح با امارات است، به دستآوردهای آن اشاره کرده و می‌گوید: نفوذ به وطن عربی و رسانه‌های آن با استفاده از ظرفیت‌های امارات به گونه‌ای که این کشور زمینه حضور اسرائیلی‌ها در چندین کانال تلویزیونی را فراهم کرد که افکار عمومی اعراب را مخاطب قرار داده و برای پروژه‌های آن‌ها بازاریابی می‌کنند.

وی افزود که ملت امارات و افراد مقیم این کشور از قدرت خرید بالایی برخوردارند و بازارهای امارات نیز مورد اهتمام اسرائیل است که می‌تواند به تقویت اقتصاد این رژیم منجر شود و گذشته از آن استفاده از ظرفیت امارات برای صادرات کالاهای اسرائیلی به جهان عرب و نیز حضور اسرائیل در مرزهای ایران است.

لزوم تحریم کالاهای شرکت‌های طرف قرارداد با اسرائیل

الشامسی همچنین از ملت‌های عربی خواست تا کالاهای شرکت‌های اماراتی و بحرینی که قراردادهایی با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، تحریم کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بانک اسلامی ابوظبی که با بانک لئومی اسرائیل قرارداد امضا کرده در مصر و عربستان و حتی عراق فعالیت‌هایی دارد که تحریم آن ضروری است.

این عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که تحریم اقتصادی قوی‌ترین سلاح ملت‌هاست که تأثیر مستقیمی بر آنهایی دارد که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌ کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها