رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514619

جنگنده‌های ترکیه روستایی را در شمال عراق بمباران کردند

ساعت24-جنگنده‌های ترکیه امروز یک روستا در استان «دهوک» واقع در شمال عراق را به بهانه مقابله با پ.ک.ک بمباران کردند.

یک منبع آگاه در منطقه کردستان عراق امروز (سه‌شنبه)، از بمباران یک روستا واقع در شهرستان «العمادیه» در استان «دهوک» توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: جنگنده‌های ترکیه، «وادی التفاح» مشرف بر روستای «کوهرز» واقع در ناحیه «دیرالوک» در شهرستان العمادیه را هدف قرار دادند.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه نیز روز گذشته از کشته شدن دو نیروی پ.ک.ک در شمال عراق خبر داده و اعلام کرد که این دو فرد قصد انجام عملیات تروریستی داشتند که طی یک عملیات هوایی در منطقه «آواشین» کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین تاکید کرد که عملیات‌های نظامی ترکیه در عراق تا از بین رفتن آخرین عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه ادامه خواهد یافت.

از اواسط ژوئن ۲۰۲۰، ترکیه تحت عنوان دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر»، حملات گسترده‌ای را علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، در داخل خاک شمال عراق آغاز کرده که تاکنون موجب خسارات مالی و جانی متعدد و تخلیه بسیاری از روستاهای مرزی منطقه کردستان عراق شده است. این امر با اعتراض و محکومیت اربیل و دولت مرکزی عراق همراه شد و بغداد حتی سفیر ترکیه را فراخواند اما آنکارا تا به این لحظه عملیات نظامی در خاک عراق را متوقف نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها