رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514669

بهبود شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو

ساعت 24 - شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو با وجود حفظ روند صعودی بهبود خود در ماه سپتامبر همچنان پایین‌تر از سطح خود در فوریه گذشته قرار دارد.

an dir="RTL">به گزارش کمیسیون اروپا، خوش‌بینی عمومی نسبت به آینده اقتصاد منطقه یورو که در قالب شاخص اعتماد اقتصادی سنجیده می‌شود، طی سپتامبر به ۹۱.۱ واحد رسیده که بیش از پیش‌بینی ۸۹ واحدی بوده است. شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو طی ماه اوت نیز ۸۷.۷ واحد گزارش شده بود.با این حال، شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در منطقه یورو همچنان منفی است و با وجود بهبود نسبت به ماه‌های گذشته، در سپتامبر نیز منفی ۱۳.۹ واحد اعلام شده است.ادامه شیوع شتابان ویروس کرونا در برخی کشورهای منطقه یورو و نیز بازگشت برخی محدودیت‌های عمومی علت اصلی بدبینی موجود در میان مصرف‌کنندگان نسبت به آینده اقتصاد عنوان شده است.رئیس بانک مرکزی اروپا: عمق رکود اقتصادی سال ۲۰۲۰ کمتر از پیش‌بینی ژوئن خواهد شد.

بر پایه این گزارش، انتظارات تورمی در منطقه یورو طی ماه سپتامبر نیز همچنان نزولی بوده است. خبری بد برای بانک مرکزی اروپا که با هدف تحریک بیشتر رونق اقتصادی در منطقه یورو، یکی از سیاست‌های خود را رشد نرخ تورم تا سطح ۲ درصد اعلام کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها